|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dax att starta en tråd om STCC nu när teamen börjar bli klara. Calle Rosenblad kommer med en 320si E90 och Flash ska ju presentera sin satsning med 2 st 320si E90 nu i dagarna. Ska bli intressant att se vad som skiljer dom mot WCRs 2 E46:or prestandamässigt. E90 är ju tyngre och större med en fyra mot sexan i E46:orna. Min reservplan utifall det inte blir F1 resa 30 juli, STCC på Gotland Ring gick visst i kras. Keep Your Distance! | |
| Jag tror inte E90 blir tyngre i racetrim. Reglementet har tidigare innehållit en viktgträns som teamen tangerat. Det blir nog samma sak med E90 i det fallet. Man lägger sig på den minimivikt som reglementet föreskriver. | |
|
Nockenwelle: Det låter rimligt, E90 är dock 8 cm bredare och ca 4 cm längre, det kanske kan ha nån betydelse. Keep Your Distance! |
|
|
Jag skulle gissa att man når en bra bit under reglemeterad minvikt. Men att man sedan viktar upp bilen på minst dåliga ställe för att få alla små fördelar man kan få utan att väga för lite. Intressanta bilar i en tidigare ointressant serie. Förhoppningsvis blir det bättre i år :) /Anton |
|
|
Det blev BMW och 2 st 320Si E90 för Flash E. tillslut, blev lite orolig av ryktet som sa att det stod 2 nya Seat bilar i Karlstad... Kul med 3 nya E90, tidigare har man ju fått vänja sig vid fjolårsbilar från ETCC i STCC. Keep Your Distance! |
|
|
Rækna med att Mercorna kommer att gå klart mycket bættre i år æn førra året. Då hade vi ju en motor som inte var konkurrenskraftig mot de andras, varken i effekt eller tillførlitlighet, så att bilarna och chassiet i øvrigt var bra hjælpte ju inte nær motorerna var kack. Den nya motorn ær nu testad i bilen på bana och ær ett stort lyft mot førra motorn. Chassiemæssigt så ligger vi bra till som jag ser det, så i år ska vi nog kunna vara med och rør om i grytan lite. BMW verkar ha fått till en riktig røkare i sin nya modell. Det ska bli kul att se vad årets sæsong bjuder på. Hoppas kunna nærvara vid så många race som møjligt om inte jobbet kommer i vægen før det. Dr Tinnitus |
|
|
För oss BMW folk ser årets säsong ut att bli riktigt kul... Känns rätt skumt att BMW Dealer Team sponsrar teamet med E46:or. Ska bli kul att se kring vilket team det är mest trängsel kring på depågata och grid-show. WCR eller FE... Det enda teamet det inte snackas om är Polestars Volvo... Keep Your Distance! |
|
|
> Det enda teamet det inte snackas om är Polestars Volvo... Det kommer, var så säker :) |
|
|
wath: Dahlgren var ju väldigt het senast... tänker på branden! Keep Your Distance! |
|
| Ja den blev lite svedd men till helgen är det dax igen och funkar depåstoppet lika bra som sist och inget brinner eller liknande så kan det nog bli en bra strid. | |
|
Det låter bra, jag ska dit och vill se ett bra o spännande race! Keep Your Distance! |
|
|
Bra och spännande race i Karlskoga idag. Det började riktigt bra när Rudholm och Göransson kunde smite förbi Dahlgren när han var ute i gruset. BMW:arna drog ifrån rejält. Sen på det 18:e varvet så får Göransson sladd i infarten till depån och dammar in i räcket med bakdelen, han kan fortsätta men bakre stötfångarskölden sitter löst och mekarna glömmer att slita bort skölden vid däckbytet så han får teknisk flagg och måste in i depån... Rudholm går in för däckbytet i ledning nånting strular i depån och han tappar tid. Väl ute igen så upptäcks det att WCR mekanikerna har klantat sig och glömt att riva bort remsan som indikerar fullgjort däckbyte, in i depå igen och han slutar 5.a... Keep Your Distance! |
|
|
När sänds det på tv? Mpower |
|
|
Måndagar, SVT2, 22.30, "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Race ja,det bokat imorgon. Mpower |
|
|
Fint med en dubbelseger med BMW idag på ett regnigt Anderstorp. E90 först och E46 tvåa precis som det skall vara. Sköna uppvisnings/sponsor-race med bl.a en driftande M6 och E61 (vet ej vilken motor), E92 330(?) och för att inte tala om Ferrari FFX. Finns det något värre i bilväg än den, och VILKET ljud det är i den... |
|
|
Lyssnade på Live-Radion och var lite orolig att Göransson skulle straffas för trängningen av Huissman, men det löste sig visst. Ska bli intressant att se loppet imorgon på tv. Keep Your Distance! |
|
| Edit E91 skulle det vara och inte E92... | |
|
Var Fxx där? F#n jag kunde inte köra så tidigt dit idag pga kräftskiva igår...missade även M6 an då....Såg hela Stcc loppet och det var grymt pulshöjande när dem gick in på sista varvet och huissman skulle ta sig om Göransson,lätt att dem kör av varandra då. Hur bryt Thed Björk?Kul att Bmw vann och knappade in på Audi i toppen iaf! Mpower |
|
|
betan: Alexander Storckenfeldt utesluts för oschysst körning efter sin attack mot mästerskapsledaren Thed Björk på näst sista varvet. - Jag kommer aldrig mer att prata med honom, jag hoppas att han utesluts från STCC på livstid, säger Björk |
|
|
Svårt att ta bra bilder "in action", men här fick jag en 530 från BMW Sverige på bild från Anderstorp Länk och en 330XD Länk Länk Enzo FFX Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.