|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har skaffat mig en e34. Jag har läst nästan allt om värme i detta forum. Jag har testat värmeventilerna de fungerar. Problemet: Full värme på, det känns som om att fläkten inte snurrar fullfart. Det kommer väldigt lite ur blåsen raktfram, till fötterna ingenting. Det bildas imma o är man mer än 1 i bilen så klarar den inte av att ta bort imman. Tempvisaren visar normalt. Motorn blir normalvarm samt att som tidigare sagt ventilena fungeerar. Jag har test de genom ett knep som jag läste om här. Man stänger av fläkten och vrider min-max temparna då ska man med en liten fördröjning höra ett klick. Tacksam för hjälp,. | |
| Dum fråga men har du bytt kupefiltret? jag bytte mitt o det var som natt och dag. | |
|
definitivt filterbyte med dom symtomen!!!!!! |
|
|
var sitter den då Det är inte som i e39 där man har två st i motorrummet eller? Jag har inte sett några de kanske är i "kupén" då. Mvh// |
|
|
Jag sätter vänster pungkula på att det är kupefiltret. Kolla mektips. hade samma problem som du, bytet filter sedan kom det fin go värme. |
|
|
Länk till mektipset __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ni skall ha stort tack!!!!! Mvh// Loqman |
|
|
´DET sitter ingen filter där, jag håller på att blir tokig det ser inte en ut som på bilden, jag har tagit bort ac styrenhet eller vad det nu är, svart avlång låda med tre stamkablar in på. Bakom den finns en värmekyl grej som ser ut som ett intercooler och på andra sidan är det torped väggen metalll VAr sitter den. |
|
|
Vad har du för årsmodell? Microfilter sitter bara på årsmodell 90/91 (nånstans därifrån, kommer inte ihåg exakt) och nyare... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
100% microfiltret , hade nyss samma problem o dt blev en jääääävla skillnad efteråt. Man behöver inte vara raggare för att åka V8 |
|
|
det är en 525 -90 Svensksåld om det går ¨nån skillnad Det sitter ingen där, ringde bmw, de viste inte ens om e34 hade microfilter men jag tror att de drev me mig, eftersom bildetaljer säljer microfilter till e34. SURT SURT: |
|
|
ingen som vet. idag rev jag lite till o kom fram tll värme paketet utan resultat. jag har bilder påallt |
|
|
kollat så att fläkten går på full effekt..? typ går på alla lägena..? och kolla om det är någo spjell som jävlas eller någe.. hade ett på min e28:a som hade ramlat in å då fick jag ingen värme alls nästan på rutan.... //Danne |
|
| Återcirkulation på den modellen? Fastnat? Tar den in luft? Inget som hindrar flödet på väg in till fläkten? | |
|
Återcirkulationen fungerar, den blåser lite mer om den är på. Jag har som sagt tagit isär allt idag och alla spjel fungerar. Tror ni om man kan komma åt den uppifrån alltså från plastgallret på instrumentbrädan. DEt är en svensksåld 1990. |
|
| Tror inte microfiltret kom förrens 91. T.ex. min 735iA -89 hade det inte. | |
| Bytte mitt filter i dag. Gissa vilket som är nytt respektive gammalt Länk | |
|
den BMW verkstad som inte vet om det finns på e34 skulle jag inte sätta min fot på...ingår inte filterbyte i insp 2 dessutom? Mvh Andreas |
|
|
De viste inte ärligt talat. Äh jag skiter i den, det är sommar snart. om någon råkar kommar på nåt så får ni gärna höra av er. Mvh// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.