|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Vad kan det vara som gör att jag tycker bilen inte drar lika mycket vid låga varv längre? en kille som jag känner kollade på motorn och såg inget fel, inget med cylindrarna eller tändstiften! oljefilter är nytt, han rengjorde luftfiltret. Enligt honom hallucinerade jag att den inte gick bra men det känns verkligen som det smygande har kommit att den inte accar lika bra längre! motorn låter och går bra, känns bara som det har blivit en 320 =) snälla hjälp Vad återstår? kan det vara bränslefiltret? något annat? | |
| Man vänjer sig vid sin bils prestanda, så är det bara. Jag är benägen att hålla med din kompis, du bara hallucinerar. Om du ändå är osäker, försök att komma åt att prova en annan 325 eller en 320 så vet du sen. | |
| Kolla bränslefiltret. Om det är igensatt så akn bilen gå dåligt på låga varv. På min bil märktes det tydligt genom att den gick segt och hade ojämn och ryckande gång upp till ca 2000 rpm. | |
| Okej! Vad kostar det att lämna in bilen för byte av bränslefilter? eller är det något man kan klara av själv? | |
| Det fixar du själv. Inte svårare än att byta oljefilter. Köp en mekhandbok om du är osäker. | |
|
Har samma grej i min, men vid 3500 - 4000 varv då kommer den riktigt bra, stegrande, vet inte om de är nått som går att fixa på nått sätt!!! |
|
|
FreddanN: det är så motorn i din bil uppför sig =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Jo men tänkte om de kanske går att fixa så man får upp varven lite snabbare på låga med chip eller nått liknande!! Så den drar bättre!!! |
|
| alltså jag har upptäckt en sak, röret eller vad man ska kalla plast grejen mellan motorn och luftfiltret är tejpat och tejpen har typ gått upp, det betyder att luften läcker ut där, kan det vara felet? har iallafall beställt ett nytt rör från bmw idag och får det på måndag! | |
| vad tror ni? | |
| Ja då har du ju en läcka där det är ganska stor chans att det är felet, den kommer gå märkbart bättre om du byter den. Kostar itne mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.