|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Läst många trådar om framsystem till e46. Många diskussioner om huruvida 6,5" går in el inte? Det får man väl se när man har ner dörrsidan... Men nu till frågan, jag tänkte höra med er som har dragit nya kablar ut till dörren, går det? Är det svårt? Var är genomgången lättast? Tänker ha ett 3-vägs kit (UP35 el. UP36) i dörren med filtret (fuktskyddat) i dörren, så det blir väl minst 2,5mm ut till dörren. Tack på förhand Mvh Joel | |
|
hej! kan tyvärr inte svara på kabelfrågan, men vad gäller UP-kiten får UP6/36 plats pga att magneten är betydligt mindre (och mer effektiv) än vad som är vanligt annars. om du ändå ska ha allt i dörren, varför inte välja UP6 istället?, lite billigare men samma ljudkvalitet. hade varit en annan sak om man hade fått in mellandomarna på i-panelen, men det kräver ju som bekant lite pyssel ;-) |
|
|
tycker det blir en helt annan grej med 3-vägs, spelar mycket bättre om man får till det. Tänkte sätta 2,5" mellan där mellanregistret sitter i stora HK-paketet, dvs, nästan bakom/jämte dörrhandtaget. Mvh Joel |
|
|
har du jämfört UP36/6 i butiken eller i bilen? för det är lite olika förutsättningar såklart. men tycker du det så kör på UP36, blir nog klockers! |
|
|
forts.. min erfarenhet är att UP6 är känslig för att sitta i för små lådor (som ofta är fallet i bilstereobutiker), då mellanreg kan tendera låta komprimerat. tyckte faktiskt R6 lät bättre på "lyssningsväggen"...som sagt enannan sak monterat i bilen. kan vara därför du upplevt dem negativt. |
|
|
om det är något som är svårt att få till är det ett bra mellanreg. just därför jag inte är nöjd med mina frontar för tillfället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.