AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
719

batteri till m3

Y2
12
Y2KM3
BMW 520i -97
Tänkte köpa mig ett optima redtop men ligger som högst på 50ah har grymt start amp men m3 orginal ligger på 65ah
är detta ett bra köp eller rekommendrar ni andra isånna fall vilka

Better 2 burnout than 2 fade away
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
Alltså, m3 motorn är ju ingen speciellt tungstartad motor. Så optima red är väl kanske lite överkurs på en sån maskin. Har du något med ändamål än just startströmmen? Om inte annat så BMW original är riktigt bra batterier de också, nu vet jag dock inte vad original kostar jämfört med optima red.

MVH Mattias
Optima ska man köpa när man har mycket billjud,neon tex,sen är dom ju rätt dyra,men visst fungerar det med ett optima,håller ju mycket längre,så det blir förmodligen billigare i längden med ett optima batteri.

Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
Optima red är inte superdyra, därimot Optima Yellow som man ska använda när det är mycket billjud, neon och annat strömkrävande inblandat. Optima red är mest optimerat för kraftfulla strömuttag just vid startögonblicket.

MVH Mattias
Optima yellow är för extrema bilbyggen,neon osv,som du säger,men även redtop fungerar med mycket billjud,jag vet har det i min utställningsbil,och det är inte en BMW.

Y2
12
Y2KM3
BMW 520i -97
tack för svaren grabbar tror ni att det är bättre att köra bmw orginal då den har 65ah än optima redtop som har max 50ah?

Better 2 burnout than 2 fade away
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Hej, har själv ett Tubor (Silver) 100Ah. Passar fint och fungerar kanon. Stort och dyrt batteri men jag har stereo och slutsteg som drar mycket ström så det behöves.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.