|
|
|
|---|---|
|
Det varnas för lågt bromstryck samt klickar i ratten på tomgång när jag lägger foten på bromsen. Bromseffekten är något fördröjd. Bomben är bytt av förra ägaren utan att det blev någon skillnad. Bytte servopumpen (begagnat från skroten) och fylde på pentosin 7.1. (Det verkar som om det har varit en blanding av ATF och pentosin innan) Det varnas fort-farande för lågt bromstryck, men klickandet i ratten försvann. Bromsarna tar mer distinkt, men ligger på skivorna fram med värmeutveckling som följd. Servooljan trycks dessutom ut vid locket. Jag tog isär servoolje-behållaren och gjorde rent i samband med pumpbytet. Jag är osäker på om jag monterade delarna rätt!! Klantigt,pinsamt men tyvärrr sant. Någon som vet hur det ska se ut ? Är det säkerhetsventilen som sitter i botten av behållaren? I såfall kan jag ha rubbat funktionen. Nån som har en ide? | |
|
Oops missade tråden "Bromsen sjunker vid tryck" . Verkar som jag åker på tryckregulatorbyte. Hur gick det Yoko? |
|
|
Har lite problem med just att den varnar för lågt bromstryck, men det är för att remmen inte är tillräckligt spänd (tror jag). För det försvinner ganska snabbt då jag kör lite, samt att det inträffar mest vid regn. Däremot kunde man ju "lufta" bomben genom att vrida fullt rattutslag, Erik kan nog mer om detta. Annars fungerar det som det ska, bytte aldrig regulator vad jag kan minnas. |
|
| Jag fyllde nog på för mycket av pentosin oxå, det rann över i början för mig med. Nu är det nog ok, den har "justerat det själv" genom att det rann över lite. | |
Paap Reeder |
... tokle! Efter 20 pedaltryck med fungerande bomb är bomben tom på olja och då skall nivån i behållaren ligga 5 mm under kanten. MVH /// Paap R |
|
Klickandet är lika med trasig bromsbomb tro mig jag har bytt ett par stycken ! Håbba |
|
Paap Reeder |
... instämmer med håbba. Min 750 klickade också i styrningen/ratten och min bomb var totalkass. MVH /// Paap R |
|
Har nu bytt ormbo med tillhörande bomb och nu funkar det riktigt bra. ... Paap det är exakt 20 pedaltryck tills bomben töms och pedalen blir stum. Tack och bock!! Återstår dock ett problem... varningen för lågt bromstryck "plingar" när motorn varvas. Jag tycktes höra att remmen slirar, så jag hoppas åtgärda det problemet med ny remm. Återkommer i ärendet. tokle |
|
|
Har nu bytt remmen och det blev tyst. Så skönt att slippa att checkcontrol förvandlas till ett flipperspel utom all kontroll. Tack till Yoko, Paap och Håbba för hjälpen. tokle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.