|
|
|
|---|---|
|
Vad är värdet ungefär för en 1995 m5 Touring Troligtvis mätarfittlad Sliten inrening småskavanker Lite bytta detaljer / inte orginal Troligtvis ingen bok inte alla nycklar. Osäkert skick rent allmänt. kostar ju nästan mer att renovera en sådan bil till fint skick än att köpa ett fint ex. Någon som har ett hum om vad en bil i liknande skick betingar? | |
|
Kolla på Blocket och mobile.de. Finns ju inte överdrivet många till salu så det går rätt fort. Kollade på mobile för ett tag sedan och tror att jag hittade 5-6 stycken. Ingen av dessa var väl i något kanonskick... ___ //Ulf |
|
|
Har en hyfsd bild av sendanerna i alla fall. Rishögarna började kring 40-45 oprutat och sen ökade de i takt med att skicket kanske också blev bättre. Touringarna är lite svårare. Finns en för 94a 58.000 nu som kanske är i liknande skick, annonseras både i mobile och auotscout. Någon som har lite koll på vad de lite sönderpulade liken går för, touringarna då. Finns en maniell 540 touring på blocket nu, inget skinn dålig låda. Ser ganska sliten ut. Synd annars hade det varit lite kul. |
|
|
Philip S; Den Diamantsvarta 94: an för 29500kr? Den är/var dessutom smälld i höger främre hörn, den var till salu i Skåne maj-05 i bra skick för 41tkr av första ägaren i Sverige, 5mån senare till salu krockad för 27tkr med felaktig framstötfångare, vilket den har kvar, frågan är om den är lagad? Ett tråkigt öde för en ovanlig bil(; Svår värdering av M5 Touringen, ska jag säga något, med den infon; 75tkr, ett perfekt exemplar för någon med mycket tid och kunskap samt delar till modellen, annars en rolig brukskombi att hålla under armarna en tid, tills någon annan tar över renoveringen, för den är värd ett bättre öde än skroten/i särplockning, färg utrustning på den? Har den Svenska skyltar? Mvh Stephan |
|
|
Japp den diamantsvarta. Synd på en så speciell bil. Var en manuell sedan också för några veckor sedan med lite fix, ratten var helt utsliten på ett foto... tror de begärde 45. Annonsen borta så den har nog en lycklig ägare idag. Vet ej riktigt återkommer i helgen när jag vet mer. Jag har inte personligen tittat på den utan en bekant. Svenskreggad är den i alla fall. |
|
|
M5 an var diamantsvart med svart skinn 18" Rondel Y. En kompis var och bjöd på den för mig på en auktion, vet faktiskt inte mycket om den. Han försökte starta den i onsdags stendöd (batteri), och idag på auktionen körde de inte upp den heller. Någon med riktigt mycket is i magen bjöd 56 för den. Kanske var det någon som kände till bilen och dess historia. Var en av kronofogdens objekt. Jag/ vi vågade inte bjuda mer då bilen inte var startad och skicket inte var övertygande i övrigt heller. Synd, men för mig känns det bra att det bjöds ganska mycket mer än vad jag skulle varit beredd att ge för en sådant objekt under dessa omständigheter. Nya ägaren kanske dyker upp på forumet och berättar. |
|
|
Jag tror jag vet vilken det handlar om, då är den Cosmossvart "varför tror så många att deras Cosmossvarta bilar är Diamant, skillnaden är milsvidd" den har varit fronsmälld, fått fel front vid lagningen "M Technic i stället för M5" mätarbackad från 30000mil+, felmonterat M5 emblem, se tråd på e34m5... Länk Mvh Stephan |
|
|
Fin= 90k Mellan= 60-80 Bruks= 50-60 Dålig= 30-45 Såldes en m5touring i jönköping för ett tag sen som gick för 50 lr 55 den fungerade och var i ett bruksskick därav priset.. Men det är vanskligt med såna detta objektet rasade efter en vecka tror jag även att motor lät kanon då jag provade den , men jag tackade nej till o köpa den tur var väl det vem vill ha rep för xx antal tusen på en m5t .... Mvh nikke |
|
|
nikke25; Det var inte en 92: a i Habo? Som det växte mossa på? Delvis nersjunken i asfalten? För i så fall var 50-55 riktigt bra betalt. Ska jag skriva skick i skalor med tillhörande priser, blir det ungefär så här. I närmast nyskick, fullständig historik, absolut inget trasigt, inga fel på inredning, låg mil, max ca 15000mil, allt perfekt helt enkelt. 1995 150-300tkr "vilket tillstånd säljaren är spelar en mycket stor roll" 1994 120-250tkr 1993 110-250tkr 1992 100-250tkr Nivån under, vissa "skador" får finnas, typ repa på enstaka inredningsdetalj, eller liknande, några stenskott etc. men inget dyrt som behöver åtgärdas, åtgärdade lätta krockskador/rostskador är okej. 1995 90-170tkr "Här spelar säljaren mindre roll, men fortfarande avgörande, 1994 75-135tkr den normala prisnivån ligger i mitten av prisvariationen" 1993 70-125tkr 1992 70-125tkr Normal Svenskt brukskörd M5 Touring, där det finns brister även i dyrare detaljer som kaross, växellåda, inredning, avgassystem, även fel i utförandet, som saknade detaljer kan finnas, dock finns det något att bygga på, det är inte helt hopplöst att få till bilen i bra skick. 1995 70-110tkr 1994 60-100tkr 1993 55-100tkr 1992 55-95tkr Skicket under närmast nämnda nivå, skriver jag inte eftersom den nivån vill jag glömma att den existerar, som den bristfälligt lagade Lagungröna 93: an med breda fronten och rostskador på taket. Kom dock i håg en mycket viktig sak om M5 Touring, det är en ovanlig bil när den var ny, i dag finns det kanske så få som hälften eller ännu lägre antal exemplar kvar i livet, dagarna man kunde se 5, 6, 7st M5 Touring på samma dag i Stockholm är över, dagarna det är okej att bruksköra en räddbar är också över, 1969 var det fullt möjligt att bruksköra en MB 300 SL måsvinge, i dag betalas det miljoner för bilarna, vet ni hur många 300 SL som byggdes? I dag räknad som en stor klassiker, jo ca 1400st, svaret på hur många M5 Touring som byggdes vet dom flesta redan, och det var 891st, många tragiskt sönderkörda, det finns en frontsmälld 93: a krockad för 10år sedan! I Stockholm med bi-colour inredning, den saknar motor och låda, hade den varit en måsvinge, skulle folk slåss om den och gladeligen betala 1milj.kr Mvh Stephan Ps Jag är inte proffs eller tror mig vara det, utan detta är mina kriterier och priser som jag samlat under åren som M5 Touring funnits, så ta det för vad det är, en entusiasts tankar om en intressant vagn. |
|
|
Jag har inte trott att mina diamatsvarta varit comsos i alla fall :-) Jag har själv inte sett den, tycker cosmos är mkt snyggare än diamat också. Hade ni bjudit 50 för en ostartad lite tveksam bil? Mätaren store fö på ca 15 000mil :-/ |
|
|
Vad jag uppfattat av Karl Marks byggdes det ingen Diamantsvart M5T-95, om man inte räknar kontrastfärg som fortsatte på 95: or, detta trots att Diamant som karossfärg ströks. Motorn i M5 är mycket viktig, "viktigaste delen" är den inte okej, är jag med största sannolikhet inte intresserad, så svaret är nej jag skulle inte bjuda, annat än på den som nerplockningsbil. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.