|
|
|
|---|---|
|
Lite kul med alla som skriver "nya modellen" om bilar från typ 1995, eller hur? Det är ju helt meningslöst att skriva så. Den som är insatt i bilmärket ifråga vet när modellbytet skedde. Och de som inte är så insatta i bilmärket ifråga, vad ska de med denna "information" till? | |
| Håller med, det låter störtlöjligt :) | |
|
Nja, nu håller jag faktiskt inte med riktig... Du, ErikBerg, har ju ett lysande exempel. En 520i -96. Kan ju vara både E34 och E39. Är man inte "nörd" som vi flesta på detta forum är, kanske man inte vet att en touring från -96 bara kan vara E34 utan tror att det kan vara en E39. Säg att jag har en Volvo V70 -01, är det gamla eller nya modellen då? Eller en VW Golf -92...? MB E320 -96...? Exemplen kan göras många och då "kostar" det väl inte så mycket att skriva "nya modellen" även om bilen är 10-15år gammal...? Att då säga t.ex E34/E39 tror jag är mer förvirrande för icke nördar. |
|
|
Tror det handlar mycket om människors okunskap. För några år sedan var dett en äldre man som kommenterade min nyimporterade M5-92b med orden: "Oj vilken fin BMW, den är helt ny eller hur? Det måste väl vara en riktigt ny modell eftersom jag aldrig sett den modellen innan" Man tittar ju lite snett och undrar om han jävlas, men han var seriös:) Han blev imponerad när han fick veta att det var en -92:) |
|
| Är man inte insatt vet man inte skillnaden på "nya" och "gamla" modellen heller. | |
|
mr.christian: Jag är på din sida. Informationen är väldigt viktig om man är spekulant på en bil som fanns i olika utförande samma år. Minst lika bra som att skriva E32/E38 på tex en 730-94, särskilt om bild saknas. |
|
|
mr.christian: Du väljer helt fel exempel. Nya modellen är inte e39 utan e60. Jämför inte med Volvos V70, där finns det än så länge bara två: V70 och V70N. Vad skall man kalla V70N om en ny V70-modell introduceras, V70Nkvadrat? För BMW känns det bara pinsamt att kalla e39, e46, etc. för nya modellen. Det visar på bristande kunskap hos säljaren och är arrogant mot eventuella köpare. |
|
|
Ja, men haka inte upp Er på just ordet "NYA", utan hitta på något annat uttryck om det är just "NYA" som stör Er. Tror att vi som inte stör oss på "NYA" inte funderar på att den just inte är ny utan på att det är den efterföljande modellen till den föregående...=) Och Kane: Jag har inte fel i Volvo V70. Det är bara i folkmun som den modellen kallas V70N (N=Nya modellen...?), i bilreg. står det bara V70 oavsett årsmodell! Det smidigste systemet har väl VW på Golfen? I, II, III, IV osv... |
|
|
Håller med herr Christian, beskrivningen är ganska bra att använda om det inte finns några bilder. Att termen sedan inte är helt korrekt är väl en annan sak, alla förstår ju vad som menas i alla fall. |
|
|
JAg anser inte att man måste vara kalenderbitare för att köpa en BMW eller annan bil heller för den delen. Det finns många ägare av BMW som inte vet skillnaden på en e46, e32 osv. Varför ska man inte få ge så mycket info man kan i en annons så att alla direkt förstår om annonsen innehåller modellen som eftersöks eller inte. Jag tror inte att bara för att det står nya modellen om tex en 96a så tror folk att det är en sprillans ny bil, troligen vet de när modellbytet skedde. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.