AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.020

Någon som känner till denna 540 touring

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Hej, ja då har man blivit sugen på en bil med lite motor i igen!

Det kommer att bli en 540 Touring e39. Jag har varit i kontakt med han som äger denna.

Länk

Är det någon som vet något om denna bilen?

PB
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag har svårt att tro att han heter BMW, och i så fall är frågan varför han vill dölja sitt namn? sedan måste du kolla antingen garantireparationer eller ännu hellre BMW's centrala reparationshistorik. gör det INNAN du åker och kollar.

Mvh Johan
Priset känns dyrt. Har en god vän som fick 20KSEK mer för en 99:a med endast 12000mil på tidigt i höstas som var i toppskick visserligen utan navigator, men visst får man ned den rejält i pris och allt stämmer så varför inte?
Mitt första frågetecken är precis som Johans, heter personen verkligen "BMW" om inte varför döljer man sitt eget namn. Själv hade jag letat vidare av bara den orsaken.

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Killen Heter Mustafa, milkontroll var gjord på bilen. Men jag slår nog en signal till bmw så dom får kolla upp den.

Har ni några tips på fler bilar i den här prisklassen?

PB
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Enligt hitta.se så heter han "Yevgeniya". Hur kommer det sig att så fort det gäller nyimporterade bilar med "BMW" som säljare så är det alltid flera personer inblandade? En person äger bilen, en säljer den och en annan har importerat den för någon annans räkning osv. Denna annons följer samma mönster som många andra nyimporterade BMW och i många fall där har en del otrevliga överraskningar (milmässigt) uppdagats. Jag skulle inte gå i närheten av den.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Yevgeniya är ett ryskt tjejnamn:)

Min ex: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den är importerad 2004 (W); en milkontroll med BMW DIS är värdelös, nu har den ju rullat 20.000 mil så det är väl ganska normalt för en -98, den ser riktigt fräsch ut på bild för miltalet, dessutom lite nya pryttlar men det har sålts liknande 540 med samma miltal för ca 80 tusen under förra året, denna tex.
Länk

Men som sagt vill man inte skylta med namn utan gömmer sig under BMW har man stoppat näbben i sanden hos många köpare.

///MVH Hasso
Länk
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Tyvärr är det väl så att om man heter Ashmed, Muhammed eller liknade så är det nog inte heller så lätt att sälja sin bil. Ang. bilen så ser den ju fräsch ut på bilderna. Men som nämndes ovan så är en milkontroll inte mycket värt. Det enda är att kolla upp historiken via besiktningsprotokoll, servicepapper och garanti reparationer.

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Då har jag pratat lite mer med killen som äger bilen. Det telefonnummret som stod i annonsen är hans frus.

Om man tar ett utdrag från vägverket så är det 2 ägare på bilen sen 04 han själv först och sedan hans fru.

Bilen har han själv hämtat på bmw i stuttgart och haft bilen sedan dess, alltså ingen bil som är imorterad för att direkt säljas vidare, vilket jag tycker är positivt. Visst bilen kan vara skrot ändå.

Att han kallar sej bmw i anonnsen, tror jag tyvärr har med hans namn att göra.
Det är förtsa gången jag ringer på en annons där säljaren kallar sej bmw, är själv väldigt skeptisk till såna som inte anger sitt namn, men jag tänkte att va fan man vet ju aldrig.

Hur som helst ska jag åka att titta på bilen imorn, och även på denna
Länk

PB
Jag är spekulant på en bil som står i Norrland. Eftersom jag bor långt därifrån vill jag göra så mycket research på bilen som möjligt innan jag åker och tittar, därför frågade jag om ägaren kunde fotografera alla stämplar i serviceboken. Jag trodde aldrig jag skulle se några bilder, men ganska snart kom det en drös, och jag granskade och vidarebefodrade dom till firmorna i tyskland som verifierade per mail att dom var äkta. Ett tips hur man med ganska enkla medel kan göra lite research från datorn hemma...

/Astroboy
Man skall vara försiktig men INTE fördomsfull i bilaffärer. Dagens tips eller nått. ;)
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Bmw ska kolla upp garantireparationerna på båda dom här bilarna åt mej idag. Så då har man väl lite mer under fötterna.

PB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.