|
|
|
|---|---|
|
Jag betalar nu ca 5800/helår/helförsäkr. för min 330Ci -01 hos BMW Originalförsäkring hos IF. (Inga under 23 kör bilen, full bonus) Vad hamnar en M3:a runt samma årsmodell på i jämförelse......sådär mellan tummen och pekfingret? Ja, jag har sökt utan att finna. | |
|
För mig var en 330 15% dyrare att försäkra än min 325. En M3 e46 var 100% dyrare. Men det säger nog inte så mycket om vad du får för försäkringskostnad. Leta reda på ett reg.nr. på blocket eller bytbil.com på en M3:a och kolla med lite olika färskringsbolag. |
|
|
330-mike: hitta regnr på en svensksåld M3 och knappa in på deras hemsida så får du svaret. En importerad kostar i regel samma pengar men går inte att få pris på via nätet. ___ //Ulf |
|
|
Ja, självklart kunde jag listat ut det själv om jag inte varit så förbålt mötes-stressad idag : ( Jag hamnar på 7300 kr helförs./helår. Kanske ett riktpris för andra som undrar här då. (Kikade alltså på en svensksåld -02:a och har lite andra försäkringar i bolaget, typ hem, barn och bil sedan tidigare) |
|
| I princip gratis för en M3. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.