|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur gör man spräckt dimljus fram å vill ha originalgrejer? Kan man bara köpa glaset på bmw? Är det svårt att byta detta? Nicke | |
|
Dra på trissor! Ringde bmw nu, "självklart" kan man ju bara byta HELA insatsen... ...1185 spänn/styck. Billigt... Finns d billigare någon annanstans? Kan man bara byta glaset? Nicke |
|
|
Har funnits ett par trådar om detta på forumet under lite olika rubriker, men efter vad jag har kunnat lista ut i dom så går det inte att bara byta ut glaset. Om du plockar ut dimljuset ser du att det liksom sitter ihop alltihop som en enda stor enhet. Det är väl tänkt att insatsen på det viset ska vara lufttät för att minska kondens och smuts. Vet inte om det finns pirat med separat glas nånstans, men så mycket vet jag att på BMWs original går det inte att byta bara glaset. Bit ihop och byt, och byt gärna bägge samtidigt för du kommer att se skillnad om dom gamla är blästrade. Sura pengar är det i varje fall. Niklas Fransosen |
|
| Jag skall också byta mina till våren/sommaren, de börjar se lite slitna ut, de är hela, men slitna:( | |
|
Jag tittade lite på nätet, hittat för ca 850/styck å lite frakt säker på det, men f-n, då köper jag lika gärna på bmw. Kanske väntar lite som bayrische säger, då det ligger lite mindre grus ute. Illa surt om det nya skulle paja direkt... Tack, då har vi klarat ut det! Nicke |
|
|
Ja, precis, nu är ju värsta tiden för stenskott, vägarna börjar vara torra men sanden, hähum, STENARNA är ännu kvar på vägen. |
|
| Ironiskt nog har jag drabbats av samma problem som er aldeles nyss...jag måste nog köpa en dimmermodul, men frågan är om man kan montera in själv? Är inte helt säker men tror jag har någon oorginal kjolpaket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.