|
|
|
|---|---|
|
någon som vet vilken olja man skall ha i lådan på en 325 -88.en del säjer att man skall ha automat olja =röd.men när jag tittade i min så var den inte röd. Någon som vet ? tacksam för svar. | |
|
Häll inte automat olja i en manuell låda. Känner en som gjorde så och det började läcka rejäl. Jag tror att vissa packningar upplöser sig av automatolja |
|
|
Jag kör iaf med Castrol SMX i mina lådor(535,528 E28). Har fungerat ypperligt under alla år. Mvh Janne. |
|
|
Vänta lite nu.... Det är ingen fara att hälla i ATF-olja (automatlådeolja) om den föreskrivs för bilen, såklart. Håkan, Jag tror att du ska ha "ATF Dexron II" i din låda. För säkerhets skull kollar du detta där du köper oljan, dom har listor på detta... Mvh Anders S. |
|
|
Jag kör med ATF dextron 3 i min. Instruktionsboken säger att det ska va nån GL-4 tror jag, men senare uppdateringar av listor som finns på bensin mackar säger att det ska vara ATF. (iallafall de som jag kollat i). Jag tycker att det är mjukare att växla nu. Innan hade jag vanlig olja i, då var det ganska trögt o växla. //Robban |
|
|
Om det inte ska vara ATF olja så brukar det gå fint med Mobil 1 i växellådor.... Det körde vi med på Volvo när jag jobbade där, borde funka på en Bimmer också!! Mvh Tobbe |
|
|
Jag kör med Redline MTL 70W-80 i min 323:a...funkar utmärkt! 7900rpm |
|
| har nu inhandlat 2 liter QS dexron .tack för svaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.