|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken lyder så har jag för ca 2 månader sedan köpt en 540iA -93, Den är svensksåld och har fullstämplad servicebok med oljebyte var 1000:e mil. Den har nu gått lite över 15.000 mil och jag har haft den avställd i väntan på sommaren. Jag skulle behöva lite tips om vad jag ska kolla mest på innan jag börjar köra den. Det jag har tänkt göra innan påställning är att byta olja, i samband med det ska jag kolla oljepumpsbultarna. Sen har jag upptäckt (ca 2ggr) att när jag trycker på vid låga varv så verkar det slira i växellådan, jag har ännu inte hunnit kolla ordentligt efersom jag bara kört den vid vinterväglag och inte kunnat kontrollera om ljudet kommer från lådan eller från bakdäcken som spinner, svårt att höra när stereon är på :) ifall det är lådan det kommer ifrån ska jag byta olja och kolla "plastkuleproblemet" som kan uppstå. Finns det några mer "vanliga" problem som man ska tänka på att kolla när man just köpt en 540? | |
|
om insugs membranet går sönder så börjar det ryka blått som f*n och bilen går som på 7 cylindrar, oftast går den riktigt dåligt på tomgång. ventilkåpspackningarna brukar släppa in olja till stiftbrunnarna längst bak, det blir överslag och taskig gång. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.