AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.960

330 mot 9-5 aero

Sida 2 av 2
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Eller att accelerationen känns alternativt hastighetsmätaren rör sig fort!, men aktiv bilkörning är så mycket mer. En dragster kan väl knappast kallas för sportig eller ha körglädje, möjligen accelerationsglädje :-)
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
En sänkning var nödvändig på årsmodellerna fram till -02 åtminstone. Däcksbyte var också att rekommendera då Pirelli 6000 var extremt spårkänsliga dessutom.

Om det krävs likartade ingrepp på nya modellerna för att kunna utnyttja motorkraften har jag inte koll på, men det jag läst ang. körupplevelse och teknisk kritik har verkat i huvudsak positiv.

Personligen tycker jag att BMW, åtminstone den enda jag ägt/äger, är en positiv upplevelse på alla plan förutom bränsleförbrukning och acceleration. Kanske avhängigt på den höga vikt som denna förhållandevis lilla bil uppbär.

Th
41
Thomas Elgström
E46 330 Ci Sport
Att säga att 330:in inte har bra acceleration är väl lite att ta i. Jag tycker att den pinnar på riktigt bra, och då har jag ändå spenderat ett atntal år på en biltidningsredaktion och testat det mesta bilvärlden har att erbjuda. Dessutom tycker jag bilar i klassen som är betydligt lättare känns betydligt tyngre.

Det många tycks glömma är att 330:in inte är en "sportbil" utan en mellanklassare med stark motor och vassa köregenskaper.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Thomas - Du har rätt i att man lätt ser 330´n som en sportbil.

(Lätt gjort iof med en diaboliskt röd liten bil med 230 hk : )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.