|
|
|
|---|---|
|
Har en fundering, de börjar vankas stereo bygge i min E38.. Med tanke på hur känslig cd växlaren är för gupp o.s.v hur funkar de då med en baslåda i skuffen? | |
| Om cd-växlaren är känslig mot gupp m.m så är den inte bra , kanske behöver rengöras eller justeras. Baslådan påverkar normalt sett inte växlaren då basen skall spela in i kupen och inte ut i bagaget. | |
|
För ett par år sedan då jag började bygga ljud i min E38 hade jag en baslåda och en halvtasking orginal-CDväxlare som inte gillade gupp. Men basen var inget som helst problem, det gick att spela så rutorna nästan bågnade utan att växlaren hade problem. Därmed inte sagt att orginalväxlaren är särskilt bra på andra vis. Mvh Björn |
|
|
Men hallå välkommen till 2000-talet! Cd-växlaren dog väl ut i slutet av 1900-talet. =) Det är ju MP3 som gäller numera. De många fördelarna med Mp3 uppväger de få nackdelarna. Ett alternativ är ju att plocka in sin vanliga bärbara Mp3 spelare via en AUX ingång på sin bilstereo. MVH |
|
|
Eller gör som jag Bytte Cd mott PC med windows XP Jag kör CarX och har 250G Mp3 in min E38 Jag har trådlös LAN med men Hemma PC får att ladda in nya filmer och musik Och kostar inte mer an dubbelt vad en BMW CD växel kostar Noah Brown |
|
| Dubilidu! För välljud är det på 2000-talet fortfarande cd som gäller , kolla på dom som tävlar men visst mp3 är mkt smidigt format men jag t.ex som har navi ratar alla lösningar med mp3 tills jag kan få id3-tag + möjlighet att bläddra i mappvy på original monitorn , carpc tycker jag är för krångligt/mkt jobb samt att den ej heller(vad jag vet)går att styra via monitorn. | |
|
"Hewi" Jo det är ju det som är nackdelen med Mp3 alltså ljudet. Men eftersom 9 av 10 som lyssnar på stereon i bilen inte har grymt höga krav på sin stereo så överväger fördelarna med Mp3. Det finns väl id3-tag på de flesta mp3 låtar numera, eller? Jag satte in en liten 7" skärm och kopplade in min Xbox via min bilstereo och lirade sedan Mp3 låtar därifrån, det va jättesmidigt och ljudet va helt över förväntan inget att klaga på där inte. Så att koppla in en Xbox till Navi skulle ju funka oxå. Men som sagt den vanliga Cd`n slår Mp3 när det gäller ljudkvaliten om man är väldigt kräsen. MVH |
|
|
Hmmm, låt mig tänka ett ögonblick - förstörande kompression - det var något med det jag inte gillade med det men vad var det nu? Visst ja, det var "förstörande" som jag inte gillade, visste att det var något. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.