|
|
|
|---|---|
|
Mina mätartavlor har börjat rulla upp sig, har haft bilen avställd under vintern och nu när ja börjat köra med den så har mätartavlorna en efter en börjat rulla upp sig... Frågorna: 1. Varvräknaren har så att säga fastnat mot pappret och kan därför inte röra på sig, kan det skada någonting eller kan jag har det så tills ja byter mätartavlor (nästa vecka). 2. I och med att mina org mätartavlor är sönderrivna är det otänkbart att ha kvar dom som bakrund för dom nya, hur gör jag då vid ditsättningen av mina nya vita tavlor? 3. Finns det någon mer som råkat ut för samma konstiga problem som jag? Tacksam för alla råd och tips! | |
|
Jag har samma problem, fast inte lika stor omfattning, mätartavlan för förbrukning har börjar rulla upp sig så den kan inte röra sig, har inte löst det än, tänkte att man kanske kunde limma fast den igen.... Men jag är mycket intresserad av om ngn annan har en lösning. Jag kollade med BMW och tydligen går det inte att köpa bara "klistermärket" och sätta dit det, hade ju vart en enkel lösning i så fall. |
|
|
köp ett kombiinstrument på skroten å byt mätartavlor, tror de e enklast, eller om milen stämmer någotsånär så byt hela! mvh |
|
| Något byte av hela instrumenthuset är INTE aktuellt, jag får mina vita mätartavlor någon gång nästa vecka. Jag undrar egentligen bara hur jag lämpligast går tillväga vid ditsättningen av dom nya då jag inte kan använda orginalpapperna som underlag så att säga..? Kan jag limma direkt på plasten? | |
|
tja...de borde du kunna göra..få bort de gamla först bara...dock TROR ja att du kommer få samma problem me de andra vita tavlorna, har sett exempel på hur sådana börjar bubbla redan efter någon månad. men de kan ju åxå bero på vilka tavlor man köpt. mej har det avskräckt iaf. hoppas de går bra för dej! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.