|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att bilen inte varvar mer än 5000rpm vid full belastning.Men utan belastning varvar den mer. Någon som vet vad tändningen skall stå på och vid vilket vartal? Vad skall co stå på? Tack på förhand!!! | |
| Hallå någon!!!! | |
|
du har ett Z märke på svängjulet som skall stå i linje med ett märke på kåpan vid 3000varv.Kan vara annorlunda på din bil,de sitter en etikett med vad som gäller dör din bil på höger sida i motorrummet ungefär vid fjäderbenet.CO på min bil ligger på 0,1 enl besiktiningen o då har ja ställt in den helt själv utan instrument o på känn*stolt*. |
|
|
Tack för hjälpen ska testa detta, för nu drar den ca2 liter milen och har tappat ca 50% av effekten.Var på kåpan är märket ungefär och hur ser det ut. Mvh Nisse |
|
|
Det sitter typ ett bleck fast nitat unngefär vid fördelaren, de e trångt o svårt o se men de går.Märket på svänghjulet e markerat med ett stort Z sen e det ett spår å svänghjulet där.Sätt lite färg där så syns det bättre.Självklart behöver du en tändinstälnningslampa men det har du nog..Lycka till... |
|
|
Jag har e fråga... Ska cyl 1 tända precis på Z och vad händer om den tänder något efter..? |
|
|
Ja märket markerar tändpunkten för cyl 1(dynamiskt) vid det specificerad varvtalet som du finner i motorrummet på en klisterlapp,om den inte åkt bort... På min bil så ligger märken helt i fas vid 3000 varv, kom ihåg att dra bort vakuumslangarna från fördelaren om det finns några sådana samt plugga dessa när du gör inställningen.... Det händer väl inget särskilt om ja minns rätt om den inte ligger exakt mer än att bilen går sämre,drar mer samt att de eventuellt kan slita mer på ventilerna har ja hört, är osäker på de sista dock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.