|
|
|
|---|---|
|
Hej! Första inlägget på forumet, hoppas ni kan hjälpa mig med detta.. Vad kan min bil vara värd? Jag har en BMW 325 IA e36, årsmodell -91. 16 500 mil. - Importerad -98. - 4-dörrarsmodell. Gråmetallic. "Nerlackad" och dimljus fram. Vita blinkers runt om. - Automat, 5-växlad. - ABS. - Servicebok med en massa stämplar i. - Skinnklädd sportratt (airbag) och växelspaksknopp. - Elhissar fram, elspeglar. - AC. - Defa-larm med startspärr. - CD-stereo. - Motorvärmare samt kupéuttag. - Rostskyddsbehandlad. Och eventuellt finfina 17" aluminiumfälgar med bra sommardäck, annars original aluhjul med vinterdäck. Därutöver en himla massa papper och kvitton, bland annat pappar från Tyskland som styrker miltalet (kvitton och dyligt). Vad finns då på minussidan.. Inte mycket egentligen, det är en fin bil. Men.. Båda framdörrarna har rostangrepp i nedre "yttre" hörnen. Sitter en vinge på bakluckan som tyvärr är knäckt och (inte så snyggt) lagad i ena hörnet. Ja det var väl det. Går mycket bra i motor och låda och allt fungerar och är fräsht. Vad kan jag sätta för pris på denna och vad kan jag förvänta mig att få. Jag har tyvärr inte tid att vänta på rätt köpare utan vill "bli av" med bilen rätt snart. Jonas N | |
| Runt 25kkr tippar jag. Låter som ett bra ex, lite skvanker är väl mer regel än undantag på en 91:a. | |
|
Jag hade givigt 20 - 22 pga rosten, det kommer bli betydligt värre sen när vintern kommer. Men klart kan man leva med lite rost så 25. |
|
| Ett litet annat tips är att gå in på www.bilpriser.se och kolla där.. fast hur rimliga deras värderingar är vet jag dock ej. :) | |
|
nackedelen är ju automat, inte många som vill ha.. men runt 20... pärlan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.