AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
880

Radiokablar stämmer inte med schema?

Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Kan börja med att belåtet konstatera att 750:n är besiktad :-)
Så, arbetet fortsätter, reder ut diverse elfel, och har nu kommit till stereon!
Tidigare ägare har varit så vänlig och använt stora avbitartången på originalkablarna, och dragit egna 'högtalartrådar' direkt från stereon.
Förösker luska i detta, men inget stämmer med schema!
Det fanns tre kablar till stereon(radio) en mångtrådig ca 16, en med fyra lite grövre, och en med kanske 8.
Den 8-trådiga gick bara till en lös burk (med BMW på) ovanför handskfacket. Dom andra två går till bakluckan där telefonenheten ska ha suttit enligt schema. Från fd 'telefonenheten' går sedan signalkablar till slutsteget(klippta).
Detta stämmer inte alls med hur det ser ut i schemat, där signalerna till slutsteget borde gå från radion i mittkonsollen???
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Skulle säga att det mera liknar ljudsystemet i 850:n med separat radioenhet i bak, och burken i fram fungerande som kontrollenhet..
750:n har tydligen varit utrustad med cd-växlare och telefon från början.

Någon som har erfarenhet av detta?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag skulle riva ut hela skiten och börja om. På min fd 735i -87 slakta jag det så kallade slutsteget och återvann delningsfiltret från det och kopplade in direkt mellan min sony cd och originalhögtalarna. Klart bättre ljud som resultat. Resterna av slutsteget, dvs delningsfilterna, tryckte jag upp ovanför handskfacket efter att ha lindat in det väl i plast. Det var dock rätt mycket jobb att lura ut hur jag skulle slakta slutsteget för att kunna sno filterna.

//Magnus

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Grattis till besiktningen! Hur löste sig problemen med besiktningen?
Tyvärr har jag inte rört stereon på min bil så där kan jag inte hjälpa till.

/Mats J
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
HUR kan man ÖVERHUVUDTAGET överväga att byta ut original mot nåt nytt SKIT??????????????????? ...som inte ens ser bra ut i bilen... Passar inte stereon? KÖP NY BIL!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Stereo väljs från fabrik...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.