|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada som sagt vill jag veta vad det är för manik som vevhus luften går in i, innan den går utt i insuget, funderar på att koppla ett filter direkt på venyilationen. Så då undrar jag om man kan gå för bi dena manick eller om något blir galet då. Tack på för han Hejssssss | |
| Ingen som har ett vetigt svar | |
|
Nu vet jag vad det heter som jag vill ha reda på vad den gör, PRESSURE REGULATING VALVE vad har den för funktion |
|
|
ren översättning så blir det väl ändå tryck regolators ventil..med andra ord? |
|
|
jo vars det må så vara, men hur funkar den ? och går det att kring gå den utan att några biefekter? Hejssssss |
|
|
Vill inte ljuga nu eftersom är ingen mekaniker men jag har fått förklarat att den skilljer bort kondens och annat skitt från oljan. Går denna ventilen sönder så går bilen väldigt ojämn och då har du ingen tryck i motorn. Har du otur så kan oljan gå bakvägen vilket inte är så bra för motorn. Den gick sönder på min så jag fick beställa en ny sådan. Passa på och rengör slangarna som går från den till motorn och den slangen so går till oljestickan. sen tror jag inte su ska sätta ditt nån filter, kanske i så fall ett slutet filter efter ventilen men inte innan. För har du ett "öppet" filter så kommer den tappa tryck i motorn. Har jag förklarat rätt? Jag tror det. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.