|
|
|
|---|---|
|
Har nu gått helt bet på info/hjälp om att använda Sonys nya walkman igenom bilens stereo... Alla snackar om ipod, nya kärror o en kabel för 1700 spänn! Men om man nu har en äldre krigare (535iA -90) med clarion cd och vill att mp3 spelaren ska kunna användas i bilen så borde de ju gå att "bonna koppla" in ljudsignalen från den till stereon med en sladd! Har läst lite om Fm sändningar men vill helst ha kabel! Tackar för ett riktigt bra forum o hjälp i frågan! Glad påsk på er alla.. Sjösurrat... | |
|
Hej! Nu spekulerar jag men det är ju också kul... Är inte helt säker på vad det är för signal som kommer ut från luren Din, men det borde vara samma som från vilken walkman/ipod/mp3-spelare som helst. Jag hade testat att kapa hörlurarna som är med, skarva ihop kontakten till telefonen med RCA-kontakter (röd-vit). Borde funka. Bygger förstås på att Du har en AUX eller Line In i CDspelaren Du kan använda. Vad tror Du? Carl |
|
|
Är det en W800i du vill använda som signalkälla? Det finns en adapter till RCA att köpa original från SE. Har själv funderat lite på det.. /Anton |
|
|
Tackar för idee´rna! Carl 123: Jag har för mig att det är mono som går ut och det är där det blir problem, men jag ska undersöka din ide´ Anton: Jag har för mig att den heter W1000i eller nått, de är den på 20G. Adapter-kablen du nämde med rca har du någon webb address till företaget så man kan få tag i en! En annan ide´ jag hade något galen kanske men en ide´ iaf är att koppla den igenom handsfree´n hade varit lämpligt när mp3 ändå ska sitta i gamla mobilhållaren! Sjösurrat... |
|
| Vanlig mini-tele till rca adapter ska fungera fint, förutsatt att det finns sådana ingångar på stereon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.