|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har inte haft tur med min e34 har lagat, byt och renoverat snart allt, men idag gråter jag blod! Förra helgen konverterade jag min 525 -95 touring från nivåreglering till konventionell fjädring efter systemet läckte. Jag skickade tillbaka oljan till servon med att byggla tillbaka matar och returslangarbak. Till mitt kaos idag, var på väg på e4:an, hade kört 20 mil i 140km/h, då börjar vit rök komma bakom bilen, och tempen ligger på rött, jag rullar in pp en avfart, och bilen kokar och motorn är helt sölig på insugssidan av motorolja!!! Motorn är tömd, jag får hjälp, och åker och köper vatten, olja och fyller upp för att rulla undan bilen, men det låter skumt, verkar som det komer från servon, ratten är helt skum i styrning oxå... Har både servo och motor skurit eller, hur kan motoroljan tryckts ut - snälla tips, bilen står över 20 mil hemifrån!!!!, och jag har snart renoverat mer än vad bilen är värd på endast 8 månader... | |
| Fy f*n va tråkigt! låter nästan som det är dags att byta bil eller stoppa i en annan motor... =( hoppas det löser sig iaf på nåt bra sätt! | |
| antingen är vevhusvent helt igensatt eller så är någon packning kass! tyvärr så är dom här motorerna väldigt känsliga för överhettning, så det låter som om nåt har hänt som inte låter billigt! | |
| Har ännu inte fått hem bilen för att kolla mer, måste vila voodo över den, gjorde ngt som man absolut inte skall!, lastade upp efter farsans primera kombi -03, kom upp i 70 sen vobllade det 5 gånger sen drog släpet förbi in i sidan på bilen, bilen tryckt, släp knäckt, men aset till Bmw står kvar på släpet, hade hellre fått den mosad och löst in bilen, men vi klarade oss i alla fall, det var det viktigaste. Så nu blir det, plåtverkstad primera, inlämning av krökt släp, biltransport av bilen på lastbil, SEN skall jag kolla varför det började som det gjorde, hade helst rullat in bilen på en skrot och blivit av med eländet... känner mig mest idag som den fellande länken! | |
| Hjälp! tur att det gick bra iaf! låter som du ska gå hem och lägga dig så det inte händer nåt mer! verkar inte riktigt vara din dag det här... | |
|
Snacka om maximal otur!! Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Oj, fy f*n:( Värre otur kan man väl knappast få?! Hoppas du får ordning på allt. |
|
|
Hej! Detta låter inte trevligt, känner med dig. Låter som att kanske vattenpumpen har gått och orsakat overhettning- ev. skuren lager och vevstak genom blocket.... Om vevhusventilationen går tätt så får man driftstörningar och motorstopp långt innan motorn blir tömd på olja. oftast ganska harmlöst. Hoppas det ordnar sig. MVH: Sakke |
|
|
Hejsan, tack för medkänslan... Skulle kunna tänka mig ngt liknande att vattenpumopen skurit eller ngt liknande, bilen gick klockrent utan störningar, till jag såg det började ryka och slog av... Jag fyllde upp med olja på platsen och körde bilen 300 meter in på en avrtagsväg, oljetryckslampan slocknade så gott som direkt när jag startade...men det "morrade" ett läte från stytservon "tror" jag, vågade inte direkt ha igång bilen mer än nödvändigt... Det enda jag kan notera innan är att jag kände en tendens till ryck i ratten när jag körde om en bil ca 5-10 minuter innan... Får väll leta motor, och lägga bilen på operationsbordet åter igen. |
|
| Hejsan, har nu rivit motorn men är ännu inte säker på vad som hänt. Släppte remen och plockade ner vattenpump, och kollade allt längs med drivning och det var helt ok. Fyllde upp med vatten, och startade, och bilen vit7kondens ryker hela tiden. Så jag konstaterar förmodligen topp, har bilen igång 10 min, med noga uppsikt så den blir varm, men hittar inte vart oljan kommit från, har ju läckt ut så bilen är kladdig under, men hitar ingensans där det kommer en droppe. Har nu plockat ner toppen och i mina ögon ser topppackning hel ut, samt hittar inga sprickor, men i hålen för topplocksbultarna vid insugsidan där oljekanalerna går från block till topp (mittre och bakre bulthål) ser det ut som det är öppet från oljekanal in till bulthål ca halvvägs in i hålet, skall det va så, eller kan oljan tryckts genom bulthål och sedan ut... låter långsökt, men jag vill konstatera vad som hänt...! | |
| Hej, nu ger jag upp och lägger i en annan motor, är det ngt speciellt att tänka på så jag inte får mer bekymer vid motorbyte. Fungerar elektronik och mjukvara om jag byter till en likadan motor, eller är det viktigt att varenda givare flyttas över för att motorstyrningen skall hita varandra??? Har ni tips så är det välkommet! /MVH Jonathan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.