AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
775

Vilken av Biltemas lambdasonder är rätt till E34?

..och säg inte "Ingen";).
Finns en med tre och en med fyra kablar. Vet inte var den sitter och en verkstad ska montera den men jag skulle vilja slippa krångla med att köpa båda och sen lämna tillbaka den som är fel.

520i E34 -95 är det fråga om.

Tacksam för snabbt svar (vilket man iofs inte brukar behöva fråga efter på detta grymma forum).

MVH
Fredrik
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Det borde vara sonden med fyra trådar, är så i alla fall på min.

Mackan
Köp hellre en original på skroten.
/Peter
Paap Reeder
... finns en ny till din bil på börsen för en 500:-ing / original.

MVH /// Paap R
Har dåliga erfarenheter av Biltemas lambdor. Jag råder dig att avstå köp!
Tack för tipset om Powerbörsen. Att jag inte kollade där innan. Har skickat en förfrågan på en nu.

Anledningen till Biltema var en "quickfix" pga att sista besiktningsdagen är på fredag så nu kanske bilen blir stående ett tag vilket är lite surt men men bättre med orginal är det ju så klart.
Cl
10
Claes Andersson
528i Touring.- 98
Har oxå dåliga erfarenheter från Biltemas Lambdor.. men är i alla fall den med 4 kablar, hade 525 men ska va samma, struliga är o få ihop den me den gamla, man måste löda, o mäta ut vilken kabel som går vart. är olika färger på bil o lamdan.. orginal= bara klicka ihop.
Mu
616
Mustang

540iat -94
Har biltema bara Universal som man måste skarva ihop?
Jag har köpt till mina bilar ( 525 och 530 v8) från meca och mekonomen men med rätta kontaktstycket så det bara var å klicka ihop, den ena var dock kabeln lite för lång på men det går ju att leva med..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.