|
|
|
|---|---|
|
Nu får man en m5 E39 för samma pengar som en 520 E39! båda 00:or och ungefär samma mil! Nu har E39 kommit till brytpunkten där Opex får större betydelse än Capex! Länk vs. Länk Mvh, Steaman MB C32 AMG -02 L-R Discovery V8 -01 BMW 316 ti -02 | |
| Jämför du en 520 och M5:a som gått max 10k mil lär du dock få ett annat resultat... En bil som en M5:a eller M3:a tappar lätt i pris när milen börjar dra iväg. | |
|
Du läser dåligt! Mvh, Steaman MB C32 AMG -02 L-R Discovery V8 -01 BMW 316 ti -02 |
|
|
eh... vad? Hjälp mig på traven.. |
|
|
15000 mil vs. 18000 mil! Same ball park! Mvh, Steaman MB C32 AMG -02 L-R Discovery V8 -01 BMW 316 ti -02 |
|
|
jaha. Har jag sagt nåt om det? Jag sa, om du jämför samma bilar med max 10k på mätarn så får du ett annat resultat. Alltså, bilarna är värda lika mycket när båda börjar bli oattraktiva, dvs alldeles för många mil. Innan dess är M5:an värd det dubbla. Om du ville få fram att en mycket väl använd M5:a är svårsåld så har du fått rätt iof... Ps. 15000 dieselmil mot 18000 högvarvig V8-mil. Not really the same ball-park. |
|
|
Jag kan bara tolka ditt inlägg som att du bekräftar mitt påstående! Mvh, Steaman MB C32 AMG -02 L-R Discovery V8 -01 BMW 316 ti -02 |
|
| Gjorde jag redan i första inlägget med tillägget att det finns en verklighet också... | |
| Det spelar ingen roll hur mycket bilarna har gått,om de har gått lika mycket då borde det vara jätte stor skillnad mellan dem i pris 520 vs m5 e39.Jag tycker att den där m5 är billig,18 000 mil är ingeting för en sån bil och oatraktiv är det apsolut inte. | |
|
Personligen tippar jag på att det e skruvad. "I sverige har jag servat själv sedan 15,000 mil." Dvs ingen servicebok ifylld efter 2003. Skulle aldrig köpa en så pass ny bil utan korrekt servicebok, och speciellt inte en M5:a. Sedan ringer det varningsklockor i mitt huvud när säljaren vägrar skriva ut namn i annonsen. I detta fall inte heller telefonnummer. |
|
|
Håller med LexCom och sen lär inte han med 520-touringen få ut några 130' för sin bil. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.