|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte kolla om det finns någon som är bra på att fixa ABS / ASC problem. Det finns mycket om man söker på forumet och även på mekartips , men om någon som är bra på detta kan lägga till en guide på hur en del funktioner hänger ihop. tex Farthållar och abs givare fram bak höger vänster navigation abs givare ..... osv vilka ohm värden man skall ha på givarna | |
|
Jag söker samma svar som du.... min ABS/ASC pajade för en vecka sedan så jag måste kasta dit nya... även om jag gillar att köra "riktigt" :-) Peter rsi |
|
|
Har samma problem.Under körning igår tändes abs och esc lampor.Stanade ca 2 minuter och startade bilen igen och vips allt var som normallt.Måste påpeka att i samband med abs-esc varning så slocknade hastighet och varv räknare.Det hände samma sak i morse men som sagt sen var allt ok.Snälla HJÄLP!!!!! Någon? |
|
|
righton:Då har du problem med en hjulsensor bak, vänster vill jag minnas(inte helt säker) är det om hastighet/varvräknare ger upp. M.v.h Anders |
|
|
jag har sök lite på forumet och hittat följande om det stämmer Sensor höger bak = Farthållare Sensor vänster bak = Hastighetsmätare Sensor höger fram = ? Sensor vänsterfram = ? Sen kan det tydligen bero på om batteriet har för låg spänning. Är det skillnad på bilar byggda före respektive efter 09/98 ? |
|
|
Tack BMW vänner.Ska kolla det idag.Hoppas bara att det är inget fel på abs modulen.BMW rockar!!!! Tack!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.