AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.090

Vart få tag på orginalsprut till 745?

Spinner vidare på tråden om vilket sprut jag ska ha till min -84 745. Verkar ju enklast att ändå skaffa ett kitt från Juha Touma för att nå mina målsatta 400hk men då min bil har sprut från en 535 så behöver jag ett orginalsprut för att kunna använda hans kitt.

Någon som vet vart jag kan få tag på ett sådant?
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
sitter i ungefär samma sits som dig...fast tvärtom!:)
jag får inte originalsprutet att funka så jag klurar på att tillsvidare använda 535-sprutet.
vad blir det för problem för dig när du använder dig av 535-sprutet? är det från e28 eller e34?

annars är det väl bara att hålla ögonen öppna här på power-börsen, dyker ju upp lite sånna prylar nån gång ibland även om de inte brukar va billiga.
Har väl inget problem med sprutet som sådant men jag tänkte vässa lite till i sommar. Sitter 6 extraspridare i insuget så jag tänkte skaffa ett piggyback eller tilläggssprut och ladda på lite extra men då blev jag tipsad om Juha Tuomas kitt, dock antar jag att det inte går att använda om man inte har orginalsprutet, därför jagar jag ett nu. Har 400hk som målsättning i sommar och det vore ju skönt att nå dit utan att hålla på och stöka med tilläggssprut och grejor då jag inte är så hemma på sånt. :)

Vad har du för problem med din då?
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Mrhorsepower!
Har du haft kontakt med Tuoma?
Är lite nyfiken på fakta om detta.
Själv fått ras på 2 vippor, så det är till och riva toppen för tillfället.
Skall införskaffas en Turbokam från Enem/PPF (samma kam tydligen),
Denna ska tydligen ge en riktigt märkbar skillnad från mellanregistret och upp!
I Maj kanske motorn åker ned i min & brorsans E9 3,0Csi, ska bli kul och se hur bilen ter sig med denna spis!

MVH Patrik
Har haft mailkontakt med honom men ej hört något från honom den senaste veckan. Hoppas på att han kan hitta ett orginalsprut till mig.

Trist med ras men det är ju oftast starten på nya uppgraderingar. Intressant med kammen, vad kostar den? Har inte råd med just nått mer än sprutet i sommar (beroende på vad det nu blir för lösning) men till nästa år ska det såklart vässas mer!

Ja, det skulle vara kul att ha motorn i en annan kaross men samtidigt är det skönt att slippa stök med besiktning osv så min får nog sitta där den sitter ett par säsonger till, sedan lär väl fartblindheten ta överhanden...

MVH Lelle
Upp lite med denna...

Jag behöver bara ha tag på styrboxen, motronic-boxen till 3.4-litersmotorn. Fanns ju en sådan utannonserad här på Autopower ett tag men den hann försvinna innan jag insåg att jag behövde den.

Någon som vet vart jag kan få tag på en sådan?

Tacksam för all hjälp!

MVH Lelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.