|
|
|
|---|---|
| Börjar sakna GPS:en som jag hade i min X5:a. Vet någon hur det ligger till om man vill installera en GPS? Jag har den vanliga business cd-radion med iDrive i min E61 -05. Vad behöver installeras i efterhand? Bara själva navi-cd enheten eller måste kablar och antenner dras också? Vad kan ett sånt kalas gå på? | |
|
Utan att ha för mycket kött på benen i frågan så skulle jag nog tro att det blir bra mycket förmånligare att köpa någon bra eftermarknadsprodukt. Visst inte lika snyggt men lättare att uppgradera samt att jag tror orginalprylarna till eftermontering kommer kosta mer än vad det smakar.:( /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Navi business kan eftermontras mycket enkelt! BMW Danmark kör just nu en kampanj där man kan få Business navi installerat medans man väntar. Bilarna här i DK, får nästan all utr eftermonterat, då man på så sätt slipper för avgiften på 180% på fabriksmonterat utr. Kolla här: Länk Prof navi kan också eftermonteras, men är mycket dyrare! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Det där lät ju strålande! 12000 Danska låter helt ok! Är inte sugen på att installera någon eftermarknadsprodukt. | |
| 12000 Dkr för B-Nav vettigt? Det är nästan 16000kr!! | |
| Ja, men något liknande hade jag räknat med. Carlsson bil i Örebro fick ihop något på typ 26000:- och det är lite väl mastigt! | |
|
Kom ett reklamblad hem i lådan här i dagarna från BMW där jag tror det fanns ett kampanjpris på ovan nämnda saker. Ska kolla imorgon så återkommer jag. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Mycket intressant! Gör hemskt gärna det! | |
| Kampanjen är 12995kr inkl installation och moms. Funkar tydligen inte med klimatkomfortrutor eller Hifi stereon. | |
| Strålande om det stämmer! Vart gäller dom kampanjerna? BMW i Örebro visste ju tydligen inte om det? | |
| Jag fick en liten folder med sommarerbjudanden från BMW i Danderyd. Kanske är det bara ÅF som är ägda av BMW group som har denna kampanj? | |
| Ok! Carsson Bil är också BMW group. Jag får ringa igen annars blir det en tripp till Danderyd! Tack! | |
|
Med tanke på att en komplett bärbart handdator/GPS med kartor bildskärm och hela baletten går att köpa hos vilken elektronikkedja som helst för dryga tvåtusen eller så kan man lugnt ställa sig frågan: "hur många hundringar betalar BMW för dosan"? Rena rama rånet m.a.o... Aliquando et insanire iucundum est. |
|
| Ja, särskillt som jag just insåg att Business navi:n inte ens har karta utan bara pilar! Nej, det går bort. Närmare 30 000 är det inte värt. Det jag egentligen saknar från min förra bil är att ha kartan rullande när man kör runt. Pilar klarar jag mig absolut utan. Att dom ens säljer en Navi 2006 utan karta? | |
|
Det är väl ganska självklart att man vill ha en snygg inbyggd navi och inte någon flärpig eftermarknadsdosa? Mvh Asken |
|
|
Visst vill man ha en snygg navi! Det är därför dom kan ha en så pass horribel prissättning. ;) Men det finns en gräns för allt... Eller? Aliquando et insanire iucundum est. |
|
| Så länge en inbyggd navi kostar mer än dubbelt mot vad en lös kostar så ser jag ingen anledning att betala ett sådant överpris för en sak som dessutom oftast är sämre i funktionalitet. För den som inte gillar extra saker på instrumentbrädan är en smart-phone med GPS ett alternativ. Telefon har väl de flesta idag iaf. | |
|
Har en garmin nuvi300 som sitter monterad i rutan precis under backspegeln och fungerar både estetiskt och funktionellt bra. Hållaren syns knappt då själva navin är nedplockad och kabeln är dold i taket. Denna kan rekommenderas då det bara är en slät färgskärm med pekfunktioner utan knappar eller övrigt tjafs. Enda nackdelen mot en fabriksmonterad är väl att man använder den sällan då den inte alltid sitter på plats. |
|
| Frågan är hur sexig en 5 år gammal originalnavi känns bra? Jag vet enligt ett par personer som jag talat med att sena 90-talare med navi inte värderas högre än bilar utan. Och det kan jag nog förstå. Dock är det alltid snyggare med originalnavi. Frågan är bara om det är värt pengarna? I mitt nybilsfall så kostade det runt 35,000 kr från fabirk. Att eftermontera runt 15,000. Mycket pengar redan vid 15,000, men 35,000 är helt horribelt. | |
|
Jag har navi från -97 i min. Visst skulle det vara roligare med en Widescreen och MK4 som sägs vara snabbare. Men min funkar och den smälter in i bilens panel. Jag har mycket svårt att tänka mig att sätta en eftermarknadsnavi i min E39. Än mindre om jag hade en E60. MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.