|
|
|
|---|---|
|
Så SMG på min M3 97 (14,300mil)rasade o står nu på Bmw här i spanien, jag fick pris på vad kalaset skall gå på, 3700€ (35.000kr ca) kan detta verkligen stämma, eller blir jag bara lite blåst... | |
| Är det priset på en ny låda? | |
|
hej priset kan stämma, det var vad det kosta till min. dom bytte ut hela hydralik paketet. hadde kanske gått och gjort på någe annat sätt men mitt försäkringsbolag stog för reparationen så jag brydde mig inte om att undersöka saken,,, hoppas det löser sig för dig,, |
|
|
Tack för snabba svar.. Jag tror det är samma här. hela hydralik paketet. Kanske stämmer det då.. HUr får man sitt försäkringsbolag att betala kalaset.....Önskar de var så snälla här med.. tyvär får det nog skarpas ihop ur egen ficka här... |
|
|
Det är ju riktigt kasst att man inte kan göra ett system som håller, låter som smg är sk-t i mina öron , bra när det håller ..... Men surt att behöva betala det med egna pengar usch usch ...... Ville bara ventilera mig ang smg , kan du inte ta det på förs antar att du har hel , kanske tilläggsförsäkring av nåt slag ... Mvh Niklas |
|
| Kanske var på garanti för norin. | |
|
Tyvärr är det osannolikt att försäkringsbolaget skulle ta på sig att betala, en bil som är 9 år gammal och har gått över 14.000 mil brukar maskinskadeförsäkringen inte gälla för. Man ska givetvis kontakta f-bolaget, men var beredd på att det inte blir ett positivt svar. Om bilen är nyköpt så kanske, kanske bilhandlaren kan stå för en del av kostnaden, men även det är osannolikt. Allt ovan gäller svenskreggad/-köpt/-försäkrad bil. Dum fråga, men kan man inte passa på att konvertera till en vanlig manuell låda? En sådan borde gå att hitta på skroten för mindre än 35.000 kr. |
|
| min bil hade bara gått 6000mil och var 5år gammal, så maskin skade försäkringen gälde än,, dom prata om att det var vissa problem med smgen på 97års modeller, jag fick en uppgraderad variant, som växla snabare än den första, var annars mycket nöjd med växellådan,, | |
|
Hej Igen Bmw ringde nu, och nu är den utbytt o klar, så vanlig manuell låda blir det nog inte. Skall i alla fall ringa försäkringsbolaget o kolla, skadar ju inte att i all fall undersöka om möjligheten finns. det de bytte var hydralik paketet, samt några små kopplingar, typ a 2.50st. nåja smakar det så kostar det, skall i alla fall bli kul. att ta ut den imorgon o testa o se om den går bättre än innan, med nya grejorna i. o faan om den inte växlar snabbare för 35.000, då gråter jag,,ha ha ha Tack i alla fall för alla svar, uppskattat.. |
|
|
Attans att du hann byta.. jag har Hydralpaket liggandes WoX Hellre en kråka i näsan än en SKATA i sängen !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.