AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
979

30-40 tkr 540 eller M5 import från Tyskland

nybeemer
Hej funderar på att byta upp mig från min 15 tkr 730 till en riktig "finbil". Min undran är om man får mer bil för pengarna i 30-40 tkr klassen i Tyskland?

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
nej det får man inte, men det finns så mycket fler bilar att välja på! ta tex en m5 e34 som du kan hitta defekt i tyskland för ca 20 tusen, sen kan man med lite tur köpa en i sverige som funkar för ca 50, så i slutändan lönar det sig inte ekonomiskt, men chansen att hitta just den bil du vill ha är större i tyskland, min granne köpte precis en audi tt för ca 100 tusen i tyskland, här hemma ligger dom på runt 135, och så fick han just den färgen han ville ha, så i prisklassen runt 100 kan man göra klipp! men överlag så ligger def bilar mycket lägre i pris i tyskland, så har man tur kan man ändå hitta nån billig def bil om man vill meka själv!
Juhas 530i
Att leta och hitta just den bilen man vill ha för 30 000 i Tyskland tar tid och tid kostar pengar. Räkna med att betala minst 10 000 för resan (inkl. exportskyltar, registrering i sverige, svenska skyltar osv, övernattningar, transport, öl och dylikt och du inser att du endast har 20 000 kvar att köpa bil för. Vill man åka "finbil" för 30-40 tusen så är nog privatleasing det enda alternativet.
nybeemer
"Finbil" = dubbelt så dyr bil som jag har idag. Reskostnaden tjänar jag in på inköp av en årsförbrukning av öl

Oftast får du en bättre bil i Tyskland än i Sverige, åtminstone är det lättare att hitta dom i den lägsta prisklassen, gör i princip färdigt affären från Sverige, i stället för att åka ner på vinst och förlust.

Denna 540iAT-96 skulle jag kika närmare på... Länk Individualträ=) Kaschmirbeige är en mycket ovanlig färg, bilen har även rikhaltig utrustning, ASC+T, bensinvärmare, 2x soll, Klimaautomatik, telefon, elstolar, cdvxl, nu blev jag sugen själv och jag som försöker begränsa 540i E34 ägandet(;

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.