|
|
|
|---|---|
nybeemer |
Hej funderar på att byta upp mig från min 15 tkr 730 till en riktig "finbil". Min undran är om man får mer bil för pengarna i 30-40 tkr klassen i Tyskland? |
| nej det får man inte, men det finns så mycket fler bilar att välja på! ta tex en m5 e34 som du kan hitta defekt i tyskland för ca 20 tusen, sen kan man med lite tur köpa en i sverige som funkar för ca 50, så i slutändan lönar det sig inte ekonomiskt, men chansen att hitta just den bil du vill ha är större i tyskland, min granne köpte precis en audi tt för ca 100 tusen i tyskland, här hemma ligger dom på runt 135, och så fick han just den färgen han ville ha, så i prisklassen runt 100 kan man göra klipp! men överlag så ligger def bilar mycket lägre i pris i tyskland, så har man tur kan man ändå hitta nån billig def bil om man vill meka själv! | |
Juhas 530i |
Att leta och hitta just den bilen man vill ha för 30 000 i Tyskland tar tid och tid kostar pengar. Räkna med att betala minst 10 000 för resan (inkl. exportskyltar, registrering i sverige, svenska skyltar osv, övernattningar, transport, öl och dylikt och du inser att du endast har 20 000 kvar att köpa bil för. Vill man åka "finbil" för 30-40 tusen så är nog privatleasing det enda alternativet. |
nybeemer |
"Finbil" = dubbelt så dyr bil som jag har idag. Reskostnaden tjänar jag in på inköp av en årsförbrukning av öl |
|
Oftast får du en bättre bil i Tyskland än i Sverige, åtminstone är det lättare att hitta dom i den lägsta prisklassen, gör i princip färdigt affären från Sverige, i stället för att åka ner på vinst och förlust. Denna 540iAT-96 skulle jag kika närmare på... Länk Individualträ=) Kaschmirbeige är en mycket ovanlig färg, bilen har även rikhaltig utrustning, ASC+T, bensinvärmare, 2x soll, Klimaautomatik, telefon, elstolar, cdvxl, nu blev jag sugen själv och jag som försöker begränsa 540i E34 ägandet(; Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.