AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
999

dålig tomgång vid kallstart

har ett stort problem när jag kall startar min e34 525ia årsmodel 89 så går den upp och ner i varav så att den nästan dör plus den hackar igången men bara i någon minut eller tills jag varvar den lite skulle vara jätte tacksam om någon kunde ge mig något tips på vad som kan vara fel och hur jag åtgärdar det.

Tack på förhand
har en tanke att hälla i lite k-sprit i tanken för att kanske på så sätt göra rent insprutaren är jag på rätt spår då?
le
234
leszek
BMW 535 -88
Om den går bättre efter att du varvat ur den lite kan det bero på att spridarna läcker. Luktar det besin när du kör ingång??
Je
197
Jens walles
BMW 525 Tds Touring-95
Tja!!Skulle tro att du har ett klassiskt fel på din E34.
Gör följande:Gör en regäl slang besikting på ALLA slangar till å`från insuget,kolla upp så att inte tomgångsmotorns tjärvar(demnotera å` smörj med 5-56)rengör eller byt ur vehusventilationen om den är tät,kolla så att temp givaren för luftflödet ej är trasig(styr luftkvaliten,samt känner av varm/kall luft),din bil får anatagligen en för "fet"blandning när det "Tjuvläcker" luft från insuget eller om någon slang är tät eller läcker.
Inspektera insugsbälgen noga efter torrsprickor(byt om det behövs).
Kolla tändsiften,är dom svarta å`böta,då vet du att din bil går på för fet blandning.
Lita att börja med.
Tat lungt å`lycka till.
jensa

låter nog som en bra ide att kolla alla slangar till en början med tanke på att en av slangarna till kylaren pajade för någondag sen så

men tusen tack för tipset.

det luktar inte bensin om den när den går på tomgång
Je
197
Jens walles
BMW 525 Tds Touring-95
Alltid lika kul att kunna hjälpa till.
Hoppas att du får en lösning på ditt problem.
Byt ut ditt luftfilter och microfiltet på en gång,då vet du att du har servad bil på en gång.
Jensa

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.