AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.770

Vårputs med Nanoteknik?

Sida 3 av 3
fyllecaj
som jag läst så är det ingen nanosäljare som garanterar mer än 2 års livslängd på nano och då är det ganska meningslöst det finns väl många andra lackskydd som håller lika länge och längre eller
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej på er vaxnissar :-) Vad kan ni rekomendera för lackrengöringsprodukter och vax till mig som jobbar för hand på min bil?
Idagsläget(förra året) hade jag Sonax produkter är det kassa saker eller ska jag köpa andra produkter?
Ge mig något tips tack!Någon nämnde 1982 och sonax är väll lika gammalt förmodlingen...

Mpower
porta
fyllecaj: Jag vet inte många lackskydd som håller 2år utan mellanbehandling, men du vet kanske?
porta:
Alla artiklar jag gör åt förlaget görs helhjärtat och men öppna sinnen när jag väl står där. Att jag är tveksam innan är en helt annan sak.
Har fått mycket kredit från olika tillverkare för att dem upplever mina texter klarsynta och rättvisa.

Så vitt jag vet är en garanti på ett lackskydd lika mycket försäljningsknep som att "Används bara på metalliclacker".
Dvs. bullshit!

///Micke
Min cabrio Länk
fyllecaj
porta permashine är ett och ingen vet än om nanos skryt om 2 år stämmer heller
royalshine, ditec och många fler säger 18 månader kan det stämma håller det så länge
porta
Micke Olsson: Inte så att jag tvivlar på dig, men jag läste tydligen inte ditt inlägg så noga. Och att du är tveksam innan kanske det bara gör testet bättre om du blir positivt överraskad. Blir kul att läsa dit test iaf. Ska själv göra en bil med en nanobehandling, återkommer själv med mina reflektioner och tankar i den här tråden.

fyllecaj: Permashine låter bekant, men 18 månader är mindre än två år. Jag har ingen aning om de "håller" så länge. Har lärt mig att man inte kan diskutera hållbarhet på vax/lackskydd på internetforum eftersom alla har olika referenser om när ett vax/lackskydd tar "slut" så att säga. Glansen, strävhet, pärling, avrinning mm är en del av de olika egenskaperna som folk tittar på. Jag vet bara att rent generellt är folk nöjda med Ditec och Royalshine mfl.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nu har jag testat TCnano. Jag får återkomma senare med en bedömning av produkten men jag har iaf dokumenterat jobbet i min blogg.

Länk

Återkommer snart med en bild i vårsolen.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Hummm, på mina flaskor stog det att man skulle vänta 24 timmar innan förseglingen!?

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Konstigt. På min förpackning stod det att förseglingen härdar i 24 timmar men att man kan använda bilen...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.