AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.771

Vårputs med Nanoteknik?

Sida 2 av 3
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag såg i någon blogg att Autopower ska testa tcnano snart. Ska bli kul att höra resultatet.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Jag har ett kit här hemma som ska appliceras på cabben på tisdag.
Det hela kommer som en artikel i Bilsport nummer 11.

///Micke
Min cabrio Länk
Glömde:
Nano kommer att få det svårt att övertyga mig att det är bättre än MG men jag ger det en ärlig chans.

///Micke
Min cabrio Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kompisen som har bilvårdsfirma prova det där: betyg, schrott:)

Micke Olsson:
Skall bli roligt att höra dina resultat, även om jag inte längre inhandlar ovan nämnda tidning så kanske man borde se till att få det numret.
Asken:
Vad menar du med "schrott:)"

///Micke
Min cabrio Länk
MIcke: översätt det från tyska :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan:
Både du och Asken vet att jag inte kan ett ord Tyska. :-(

///Micke
Min cabrio Länk
Hehe, Ersätt ch med ett k och ta bort ett t på slutet :)

Länk
Ok, min misstanke..
Kanske inte ska ta det på hela bilen då om man ändå får göra om det. :-)
Jag tillhör ju trots allt klubben för tveksamma mot nya mirakelprodukter.

///Micke
Min cabrio Länk
Hehe, välkommen i klubben! Men man måste prova nya saker ibland, för utvecklingen går oavsett om man vill eller ej framåt.

I påsk utväderar jag ett ordentligt kit med Zaino produkter, skall bli spännande o se om de håller vad de lovar.

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Wendtan: Jag har ett kit med Zaino produkter på G oxå! Ska bli roligt och se vad du tycker. Av allt man läst och hört så ska det var mycket bra.

Mvh
Björn

Länk

Björn: Jo förhoppningarna är väldigt höga! Får dokumentera o återkomma efter påsk :)

Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Någon som har länk till Zaino?

Heltsonika: Länk Länk

Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tack wendtan! Såg ju minst sagt strålande ut på bilderna! Synd att det var sjuttioelvatusen produkter som heter z1-z2-z3 uzw... Men rätt schysst spegelbild de fått på bilarna!

Ja, de är lite av en djungel innan man förstår vad varje produkt gör.
På den svenska sidan så finns pdf:er med översättningar av produktinfo samt applicerings tips.

Detta är en personlig favorit av bilderna : Länk

Länk
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
Sonax har en ny Nanoserie finns tex på Autoexperten

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
porta
Har bara testat Res-bonas glasmedel och är mkt imponerad. Får i dagarna hem deras lackskydd. Köpte även en annan billigare glasförsegling, ska ge mig på rutorna i lägenheten =) även diskbänken kommer att bli behandlad. Överkurs? Visst, men då kanske man slipper gnugga med skarpa kemikalier var och varannan dag. Kanske även ger mig på handfatet i toaletten också. Men är lite skeptisk till att ha det på lacken. Har dock en kompis som är intresserad av en nanobehandling, och då ska han få det.

Är ganska många som är väldigt skeptiska här på forumet men även dem borde fatta att saker och ting utvecklas annars skulle de sitta på www.t-fordpower.se/forum och skriva istället ^_^

Men man får testa sig fram.

Micke Olsson:

Ett tips, avsäg dig uppdraget om du är osäker på om du vill ha behandlingen eller gör testet seriöst. Ingen idé att gå in för det halvhjärtat. Folk betalar trots allt för att läsa testet.

Just my 2 cents.
Hej. Fick under förra vecka provex av såkallade "Nanoprodukter" En bil ska behandlas med olika lackskyddskemikalier och det ska sen utvärderas. Det är ju dock hållbarheten som vi är ute efter. Glöm inte bort hantverket att få en oxiderad eller repig lack blank igen!! Det är inte lackskyddets uppgift utan poleringen innan! Putsa på! :-) (det enda negativa jag ännu hört om nanoprodukter är att det är så små partiklar och att andas in dem är aj aj! Så god ventilation gott folk!) Mvh J.Sandell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.