AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.086

Stort vindruteproblem bmw 525 touring !

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Har bara trafik, en ny ruta kostar mig 4900 monterat o klart, ska sälja bilen måste besiktigas (ombes) , hur ska jag göra lite svårt att ta en begagnad ruta ?

Vad är en 525t värd med sprucken ruta , sportstolar , m.ratt ,schiiin,dubbla takluckor , nivåreglering, 17" mcontur , all el funkar , gått 18500 mil , är i panik snart måste fixa detta ...

Mvh Niklas
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
men kolla va skroten tar för en beg. ruta???å glasmästarn kan ju inte va så jä**a dyr på att bara byta vindruta tycker jag.... Men jag vet inte va dom tar...

Niklas

Riktiga män luktar DIESEL
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
ja det hade gått om inte rutan var limmad , tror att de går önder lätt om man försöker ta bort dem , glasmästaren brukar väl bara slå sönder rutan o hiva bort den o dit med den nya !!!

Mvh Niklas
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Jo är den limmad så gör dom så, men han kanske inte tar så mycket för att limma dit en beg. ruta om du går dit med en å frågar han om det.. det var så jag tänkte

Mvh: Niklas

Riktiga män luktar DIESEL
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
tror en hyfsad glasmästare tar ca 1000 för att sätta dit en beg ruta inkl lim som kostar ca 350 kr(2 komp) problemet är ju att få av din gamla ruta, hade du kunnat det själv hade du sluppit den kostnaden, lätt att repa lacken och svårt att göra det om man inte har lite träning! sen måste du ha nya lister med, så det kostar en del ändå, men ca 1500-1900 borde du kunna komma undan med om du hittar en skrot som har en ruta, inte alla vill eller kan ta av rutor!
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Bytte vindrutan på min bil i Estland. Det kostade ca 1500 sek, detta inkluderade
vindrutan med arbete, klammrar lister mm. Med båtbiljetter tor slutade notan på ca. 3000 sek. Jobet blev väldigt bra gjort och utfördes på en lördag i november
2005, så man behöver inte ta ngn semesterdag heller om man inte känner för det.

Bara att man kan få det mesta fixat en sen frdagkväll eller en lördag är värt
ganska mycket.

Mackan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.