AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
960

M5-00, misstänker LMM problem, kan någon beskriva symtom?

le
18
lero
M5 -00
K1 -90 (MC)
Bilen går som en klocka till 5-6.000 varv, därefter"tappar" motorn kraft, i övrigt endast 4.300 ärliga mil. Stått i garage 7 månader

L
LMM, brukar göra så att bilen går dåligt från tomgång. Iallfall i mitt fall. Kamaxel givare kanske?

le
18
lero
M5 -00
K1 -90 (MC)
ok, ska lämna in den i morgon för check i computern, ska fråga om Ditt förslag. Tack för tips!

L
Tänk på att de troligtvis inte ser fel på LMM i DISen. Hittar de inget i DIS-testet föreslår jag att du byter stift och i samband med det kollar om de är vitaktiga (snål blandning) eller gul/bruna (normalt). När du bytt stift rengör du LMM med tops och elektronikrengöring. Tyvärr var länken till anvisningarna paj :( Går bilen bra/bättre efter det så köper du två nya LMM. Är stiften vitaktiga är det sannoliktast att LMM är dåliga för bensinpump & filter ska funka 4300 mil!
Har nån en fungerande länk till LMM rengöringen?
le
18
lero
M5 -00
K1 -90 (MC)
BMW-lelle, tack! Känner mig lite osäker på hur proffsiga grabbarna är gällande M5:or på BMW. Har Du någon speciell att rekomendera i STO-området?

L
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Länk
Länk
Bäst i Stockholm garanterat!
Kolla tozzy´s länk så kan du kolla LMM till att börja med.
Lycka till!
le
18
lero
M5 -00
K1 -90 (MC)
Vilken sida!!! man lär sig! Fort & fel kan man göra men det lutar starkt åt att det kan vara LMM. Är imponerad över allas kunskaper, Tack!

L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.