AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
746

Frågor ang M5 e34 köp!

Tja!

E sugen på att köpa en M5 3.8 e34, men e lite osäker vad det gäller "andrahands" värdet. Är det mkt strul med dom, elektronik osv? Känns som dom flesta är jäkligt slitna. O med tanke på vad e39 kostar så vill man ju inte lägga ner för mkt pengar på en e34. tacksam för svar..

Martin
Gemini__
Välkommen till forumet.

Köper du en originalbil i ett fint skick behöver du inte oroa dig särskilt mycket över andrahandsvärdet. Och undvik de mest slitna vagnarna, även om priset lockar blir det garanterat dyrare i slutändan. Alltså ingen överstylad och chippad bil med borttagen toppfartsspärr och flyttat varvstopp el. likn.

Med risk för att verka lite tråkig hänvisar jag dig till sökfunktionen i detta forum, där finns att läsa hela kvällen om M5 E34 =)

Mvh:
Thomas

Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se
M5 E34 e en av de "bäst" ihopskruvade bilar från BMW någonsin (förutsatt att inga klåpare varit där o byggt om både det ena o andra...). En välskött vagn brukar inte strula, o det som blir är oftast ren underhåll/service och förbyggande åtgärder. EDC kan spöka när det gäller elektroniken, i övrigt kan det vara slitna bussningar i fram resp bakvagn, man får ju komma ihåg att år o mil sätter sina spår.
Andrahandsvärdet är det svårt att sia om men en välskött bil lär hålla värdet hyffsat iaf, personligen tror jag att en välskött 3.8 kommer betinga runt 50-60" om ca 2-3 år, en 95:a kanske en 10-20" mer.
Man ska komma ihåg att dessa bilar är inte lättsålda, o har man kanske ett lite suspekt exemplar blir det ännu värre, så satsa på en "dokumenterad" bil o snåla inte på servicen. Om din tanke är att "bruxa" en M5 E34 så föreslår jag att du tänker om, det är en bil som kräver rätt service i rätt tid...
Ett tips är att du kollar in en tokfräsch M5 E34, tex Geminis, så du har ett hum om hur en välskött vagn beter sig...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.