|
|
|
|---|---|
|
En lite vag beskrivning kanske... Min 318i -86 började bete sig väldigt underligt för ett tag sedan. Gick kanppt på tomgång och var svårstartad. Lät som tändningen. Bytte stift, rotor och fördelarlock och allt verkade ok. Efter ett tag började små ryckningar uppträda vid låg och halv gas. Vid fullrus går den riktigt bra tycker jag. Bytte då tändkablar då detta var sista ledet i kedja av tänddelar. Men icke! Fortfarande samma problem och nästan att jag tycker det blivit lite värre med tiden. En teori är tjuvluft. Soppan kan ju oxå spöka... Alla tips på vad det kan vara och ev. felsökning mottages med glädje! Tackar! Andreas Race Engineer, inte bilmekaniker! ;) "...det är inte alltid så enkelt..." | |
|
tja, du har l-jetronic på din elr? på min var det vaccumklockan som (nästan) gjorde susen. fortfarande lite småjusteringar kvar på min. |
|
|
Har du kontrollerat co-halten?. Provat att spreja startgas runt misstänkta läckage?. Luftmängdmätaren?.Kan hjälpa att smörja upp inne under locket i denna mätare,dock gör det med försiktighet. Eller ännu hellre be en BMW verkstad mäta upp mängdmätaren. Inte speciellt dyrt. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.