|
|
|
|---|---|
|
Går det att få in en "vanlig" barnvagn i nya 3-serie kombin? Nån som har bild på en barnvagn i kanske? /Jocce | |
|
Inga problem att få in en barnvagn i en e46 touring, så jag har svårt att se att en "vanlig" barnvagn inte skulle få plats i en e91? Mvh, /Wille |
|
| Det är inga problem! | |
| Inga problem,den får plats i min e46 coupé varför skulle den inte få plats i en e91;) | |
|
Ingen som har bilder? Sony: Ser mer än gärna bild p barnvagn i din Coupé. /Jocce |
|
| Ne....jag ljuger,tror inte att du får plats i en e91 heller,det krevs minst en minibuss för det. | |
|
Glömde en sån :) så du inte tror att jag är sur Jocce81 |
|
|
Sony: Nejdå, förstod det :) Men vore kul o se bild på bilen med barnvagn i :) /Jocce |
|
|
Har kollat upp det där, man vill helst få in vagnen på "längden" och då är det längdmåttet på vagnen som styr. Det varierar ganska mycket mellan olika vagnar så du får börja med att kolla upp vagnen. Bilens mått tror jag var ca 94 cm i E91, det funkar nog med de flesta vagnar. Nya bagaget är större än E46 men jag tror att det främst är på höjden (till insynsskyddet). Att du får in den på tvären kan jag garantera! CF |
|
|
Självklart att det skiljer mellan olika vagnar men vår Brio Nova får jag inte in på längden i vår E39T. Det är inte ens nästan... I V70'n vi hade tidigare gick den in på längden och det berodde mycket på att man i den bilen kan ställa ryggstödets lutning i två steg. I det undre steget gick det att stänga men då tog vagnen i både mot bakluckan och sätet. I det övre läget så funkade det perfekt. Helt klart praktiskt ur lastningssynpunkt att kunna få in den längden så hittar du en vagn som passar så rekomenderar jag detta. ___ //Ulf |
|
| Finns det några andra bilar/modeller där man får plats m barnvagn (stor sådan) på längden i skuffen? | |
|
Jag har en Teutonia Delta. Måste vara en av de största barnvagnarna på marknaden. På Bonti i Vasastan kallade säljaren Teutonia för Barnvagnarnas BMW, snacka om att man är lurad ;-). Skit i vilket, jag får i min barnvagn. Inget mer. :-) |
|
|
M3:an är den enda bilen i vår familj, och visst går det att få in en barnvagn i en E46 Coupé... Dock måste minst två hjul tas bort (vilket jag tycker går väldigt enkelt men som många säkert upplever som ett stort problem) naturligtvis... Vagnen är en Teutonia Mistral Sport som jag tror är relativt kompakt jmfrt med många andra. mvh |
|
| Jag har en E46 Touring och en storbarnvagn modell Teutonia Delta Sport och den går in ganska precis med liggdelen. Jag behöver inte ta av hjulen men gör jag det så har jag ganska mycket mer plats på höjden. Kan inte tänka mig att det är någon större skillnad på E91 med barnvagn jämfört med E46T. | |
|
Vi har en Teutonia Delta04. Den fick precis plats i E46:an (Touring) och får plats med lite mer tillgodo i E91:an. Men, den måste ställas in på tvären. Skillnaden mot E46:ans bagageutrymme verkar mest vara på vara höjden, det finns lite mer "luft" ovanför vagnen i E91:an. BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.