AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
938

BMW:s framtid, nya bilar, modeller?

Hej!

Jag har nyss fått en BMW bok på svenska där det bl.a. står lite spännande om BMW:s framtid.

Från boken Historien om BMW:

Citat:

”Några har lovat att föra BMW i marknadssektorer där man för tillfället inte har någon närvaro. Z9 GT från 1999 antydde till exempel att BMW inom den inte alltför avlägsna framtiden kommer att producera en modern 8-serie, ett flaggskepp av hög klass med vidunderliga fartegenskaper och de senaste elektroniska trollkonsterna som hjälp åt föraren och för att maximera säkerheten.”

Så står det i boken Historien om BMW. Jag skulle gärna vilja se en ny 8-serien från BMW eller någon ny fräck sportbil från BMW.

Eller vad tycker ni?

Teknikens värld skriver så här i hemliga listan om framtiden:

Citat:

Märke/modell Fakta Säljstart

BMW

“V3” BMW:s svar på MB B-klass 2006
”V5” SFC – ”Space Functional Crossover” 2006
1-serien cab Minstingen med tygtak 2007
X4 Fyrhjulsdriven crossover-coupe 2007
X6 BMW SAC – “Sport Activity Coupe” 2008
Z9 München utmanar Stuttgarts SLR 2008

Jag tycker framtiden för BMW ska bli spännande, med alla nya modeller och bilar m.m.

Jag undrar vad ni tror om kommande modeller, vad ni vill se för nya bilar och modeller från BMW i framtiden?

(((#M-POWER#)))
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tycker nog att 6-serien har ersatt den gamla 8-serien. I övrigt känns det nog som ganska mycket spekulation från TVs sida. 1-serien cab är väl det som ligger närmast någon form av sanning. Det vore kul med en SLR-utmanare. I övrigt är jag tveksam, speciellt till beteckningen V3/V5. Låter mer som en Volvo än BMW.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jag vill se en ny superbil skulle vara grymt om bmw kunde slåss med koenigsegg och co. sen väntar jag med spänning på varianter av 1-serien. cab, coupe, m-version. små busiga bilar gillar vi.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det här med V3/V5 är rätt så gammalt. För mer än ett år sedan fick tyska ams fotografera en bil med skynket på (!) som enligt BMW var lagt över en "sportig familjebuss". men mannen från BMW (kommer inte ihåg vem, kanske Göschel) sade att man var tveksamma till produktion eftersom bilen måste uppfylla BMW:s värden.

Fast, med tanke på hur framgångrika man varit med XDrive så kanske en fyrhjulsdriven förhöjd variant av 3-serien/5-serien är på gång.

Håller med om att det kommer mycket spännande från BMW de närmaste åren!

BMW CS #6212
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
1-serie cabben är på gång. Har redan plåtats nu i vinter här uppe i snön. Tygtak blir det, dörrarna saknar fönsterram och bakrutorna går att sänka helt vilket ger en öppen cupé. Vindrutan något mer lutande än nuvarande 1a.
Läser ni inte AMS?.......
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
3-serien kommer föresten som plåtcab nästa sommar om någon missat det.
har länge väntat på en supersportbil från bmw.. en sl utmanare hade ju heller inte varit fel...
Nån som vet när 3 serie cabben presenteras? Sen undrar jag om det finns det några spion bilder på bilen interiört?

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.