AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
9.129

Bmw 330d i Stockholm

Sida 4 av 5
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det "P N" håller på med nu kallas för förnekelse.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad innebär det när det står:
"Följande brister finns konstaterade för åtgärd, alternativ kontrollmetod miljö visuell kontroll (konstruktion)"
P
3
P N
330 dat M fullsketen 02 plus 5 andra bilar mm
Håller ni på än BLÖJEXPERTERNA bara för att en kille som inte fick köpa bilen skriver att den gått 24000 så tror ni på det. Så om jag går in och skriver att Hassos bil har gått 38000 så är det så. Upp till bevis.

Nisse
735
PN: Kom in i matchen! Det va ju inte samma person som ville köpa bilen från början som lyckades lista ut att bilen är skruvad, lr??

Du kan ju själv genom att läsa modellguiden till vänster inse att din bil inte är en -02, redan där står det ju klart att du blivit lurad. Ser inte heller logiken vad 330d skulle "tjäna på" att ge ut falska uppgifter. Har du själv gjort ngn mer kontroll än "nyckelkontrollen"?

Gillade dock din "solskenshistoria" om han som skulle flytta till Dubai osv... Den tycker jag du kunde be säljaren bevisa.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

P N: hur långt den har gått var känt långt innan den blev såld så det är knappast någon efterhandskonstruktion från någon som inte var lika "snabb" som du.

I det här fallet har "330d" kontrolletat bilens historik och konstaterat att den rullat betdligt längre än vad mätaren visar. De som surfat runt ett tag på Autopower vet att just 330d har möjligheter att ta fram uppgifter som man som vanlig privatperson inte alltid kommer åt.

I din sits så hade jag skickat ett mail (PowerPost här bredvid) till 330d och kolla om han har kvar infon om din bil.

Du ska veta att du inte är den första "bilexpert" som litar på sin erfarenhet och ändå lyckats köpa på sig en tolskruvad bil. Det är bara att söka i forumet...

___
//Ulf
P N är inte värd mer uppmärksamhet nu, känns det som. Var väl Stenmark som sa "De e ingen idé å förklar för nån som int begrip"...?
M6
Kunde inte låta bli att skriva när man läser allt detta!

Det ska finnas ett kvitto från Tyskland på pris och mil där bilen köptes jan -06 ska försöka få det postat till Autopower så de kan publicera det här.

Hur det än ligger till med denna bil nu , efter alla re search´s från alla experter här, som säger och motbevisar allt som sagts och säger att även ett TEST från BMW GROUP visar fel när de läser av nyckel minnet samt ljusmodulen osv och 25000milar utdrag från register osv med uthända regnr m.m

Så kan ni lugna er med att ni fått köparen att bli trött på det hela och skall återlämna bilen och få sina pengar tillbaka. För finns det så många Experter här som vet allt och är BMW GUDAR så är det ju meningslöst att diskutera emot.

Har talat med en bilhandlare och berättat om omständigheterna runt denna tråd och den nya köparen , och han tar den för 155.000 ändå så det känns bra.

Är det inte bättre att ha 100% fakta istället för att gå på uppgifter av en som startat denna tråd som inte hade råd att köpa denna bil eller rättare sagt missade den till det bra pris som den vart såld för....sen letar upp den nya ägaren och ringer med hemligt nr och säger si och så osv.

Vill folk här leka BMW POLISER på sin fritid, Börja jobba på bilprovningen eller något direkt än att sitta och trycka bakom en skärm och leka bror duktig?

Om det är någon som vill veta varför person ifråga som startat denna tråden utan att ens tittat på bilen.

Det måste ju vara rättvist istället för att bara hoppa på en med diverse öknamn mm eller bra förslag och vad jag mera har läst.

Autopower är en sida som små pojkar kan sitta och drömma på.
Där får man tydligen prata hur mycket skit som helst om andra.

Jag tycker de på autopower ska börja se efter att vem som helst inte ska börja snacka massa skit utan grunder och få andra människor må dåligt.

KOM INTE MED MASSA POLIS KOMENTRARER NU OCH FÖRKLARA HUR DUMT DETTA INLÄGG VART ELLER SÅ, har inte tid att läsa eller slösa energi.

AMEN!
Skrika och gapa går bra, men lyssna på fakta är det tydligen värre bevänt med...
M6
Det är jag som sålt bilen till P N och vill ni veta mer eller har frågor angående mitt namn och min adress osv så hör gärna av er på tel 073-7576276. Mvh!
M6: vad var mil-antalet på januari-06-kvittot?
Har du, eller köparen "PN", exvis haft någon kontakt med "330D", som ju enligt många här brukar ha torrt på fötterna, angående milantalet han påstår att bilen hade i oktober-05?

Jag tror faktiskt inte att det är någon som är "ute efter" köparen, eller dig för den delen, utan som faktiskt vill hjälpa till med uppgifter om bilen i fråga.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Påminner om OleM:s gamla dagar det här. Lika underhållande varje gång det dyker upp helt nya användare som försvarar skruvade bilar.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Hej ! Det var jag som startade denna tråd och frågade lite om bilen,men det verkade inte så seriöst med bilen från första början när tex årsmodell inte stämmer så jag hämtade själv en 330d -03 med riktiga mil från Tyskland.
Och till M6 säger jag att om inte enns årsmodell stämmer på annonsen så då kan man ju tänka sig hur det är med det övriga,och ska du prata om att inte ha råd kan nog köpa några såna bilar utan problem,behöver inte blåsa folk.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
M6 :detta är fakta från BMWs databas:
WBAAP91030JN05136 051031 248525km.
Vi avslöjar minst ett 50 tal mätarskruvade BMW varje år med hjälp av bland annat garantinreparationsutdrag från BMW Tyskland.
Detta är den enda någotlunda kontroll som man kan göra för att vara säker på att bilen inte är manipulerad. BMWs DIS avläsning säger intet om detta dvs den upptäcker inte om en bil är manipulerad vilket det finns 100 tals bevis på.
Vet man också rent teknisk hur en BMWs elektroniska system fungerar så underlättar det också att förstå hur det kan manipuleras.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att bilens mätarställning är det bilen visar, stämmer lika mycket som att säljaren heter Robert och ska flytta till Dubai...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Misstänker att M6 och P N kommer att hålla ganska tyst nu. Tur väl det för så mycket dumheter och anklagelser på kort tid var det länge sedan man läste.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är det någon som ser några likheter med denna historia Länk ?

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Lite kul att "P N" som tidigare var så nöjd med sin bil ska lämna tillbaka den för att han har tröttnat på allt snack :-P

"Så kan ni lugna er med att ni fått köparen att bli trött på det hela och skall återlämna bilen och få sina pengar tillbaka. För finns det så många Experter här som vet allt och är BMW GUDAR så är det ju meningslöst att diskutera emot."

Ska bli intressant och se om det sker något ägarbyte på bilen ;-)

//Jimmy

BLÖJEXPERT..., jag har tvp egna barn jag byter blöjer på så jag är vl någon form av expert. Dock är jag marknat bättre på argumentation än de som använder den typen av "argument". Förstår inte vad man uppnår med det i sak.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är också "blöjexpert" och en stor sponsor till Procter&Gamble eller vem det nu är som tillverkar dom MEN vad har detta med BMW att göra?

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Får väl oxå räkna in mig i "blöjexperternas" skara..

Men P N kanske syftade på Qvarnström´s "Blöjexpressen" ? Men han var väl den enda som verkade försvara bilen ;-)

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.