|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
Qvarnström |
Nu får ni fan ta och kamma er, P N har gjort ett köp han verkar vara nöjd med efter allt. Varför är alla andra på tråden så blöjiga? Sluta tjafsa och önska honom lycka till med bilen det är fan sommar och dags för sommarfälgarna 22 tummarna :-) , BBS ....Drive with style Ut och race med er alla! |
|
Misstänksamhet hindrade även mig när den var ute för 189 000. sen när den sänktes till 179 000 ännu mer. Men när han satte ut den för 158 000 då fattade jag att han behövde bli av med den fort. Jag ringde ett par timmar efter han satt ut det låga priset. Och det visade sig att han var den riktiga ägaren, inget ombud. Vi snackade minst en timme, en mycket trevlig kille som hette Robert. Han förklarade att han jobbat i London i 3 månader och därför inte kunnat vara hemma och sälja bilen. Deras huvudkontor skulle flyttas till Dubai och han hade fått erbjudandet att följa med från London. Det hade lockat även mig (skattefritt) Han sa att bilen var så fin att om jag inte var nöjd så skulle han pröjsa tillbaka handpenningen och bjuda mig på resan hem igen. inte mycket att förlora på det erbjudandet.Jag vet även att han förlorade över 50 000 på bilen utan att ha haft den inreggad ens . Nisse |
|
|
Qvarnström, jag kan inget i detta ärende, men det verkar som om argumenten tryter. Det handlar väl om bilen är mätarmanipulerad eller ej. Mig drabbar detta inte direkt, men frågan om det är ok med detta känns i högsta grad intressant tycker jag iallafall. Hoppas att det är trevligt att ut och åka med 22tummarna! |
|
|
Bara som en liten upplysning: "P N" är tredje ägaren på bilen i Sverige. Förste ägaren på bilen efter importen hette inte Robert. Däremot har personen ifråga "särskild postadress" på en adress som använts av ett antal s k blufföretag. Det är upp till var och en att dra sina slutsatser av detta, men i kombination med de uppgifter som "330d" kommit med vet jag vad MIN uppfattning är. Om sen Qvarnström tycker att jag är "blöjig" för det, så får Qvarnström göra det. |
|
|
Anders N Såg också det men ville inget skriva det då det blir ett jäkla liv och man är "blöjig" (nytt uttryck?) och svartsjuk och missunsam......... Inte heller ägare nr 2 hette väl nåt i närheten av Robert men men...... Om nu "P N" är nöjd med bilen så är ju det bra och det verkar ju inte spela nån roll vad nån skriver eller att alla lampor lyser rött så det är väl lika bra att pensionera den hä tråden nu. |
|
|
"Nu får ni fan ta och kamma er, P N har gjort ett köp han verkar vara nöjd med efter allt. Varför är alla andra på tråden så blöjiga? Sluta tjafsa och önska honom lycka till med bilen det är fan sommar" Härlig inställning. Tyvärr vill jag påstå lite naivt sett att se det. Inte heller ovanligt bland folk, om det inte vore för just den blåögda synen på bilköp skulle folk vara lite mer försiktiga innan dom brände 100-tusentals kronor på bilar som är fifflade. Därmed inte sagt att denna är det. Om någon ser det som skitsnack o blöjigt är det ju synd men om det kan hjälpa några att tänka längre än nypolerad motorhuv så är jag glad att forumet finns. |
|
|
Tydligen "försvann" mitt inlägg ang att mätarstäälningen lagras i nyckeln.. Så här står det på en "känd" mätarjusterares hemsida: * KORT OM EWS / NYCKLAR / LJUSMODUL... Dessa modeller har ett flertal minnen som lagrar högsta mätarställning i bla. NYCKLARNA, EWS styrdonet, och ljus modulen (LKM). Omprogrammering av dessa minnen är fullt möjligt. Till skillnad från andra i branschen programerar vi om nycklarna med den aktuella mätarställningen... andra raderar dem bara! |
|
| Nästan värt att offra 300 på att åka till BMW och beställa ett registerutdrag och scanna in :) | |
| Jemej - Du länkade säkert till hemsidan du citerar, för dessa inlägg brukar tas bort...? :) | |
|
Qvarnström, bilens lagrade mätarställning är det bara riktiga nybörjare som misslyckas med att ändra. Tur för dig att du inte köpt den bilen. Desto mer synd om PN. Det är inte första gången 330d kollar upp tvivelaktiga mätarställningar, och än så länge finns ingen anledning att misstro honom. |
|
|
SAKER SOM FRAMKOMMIT I TRÅDEN HITTILS: 1) Qvarnström kör en klockren "Ole". Han är troligen den som sålt bilen till P N 2) P N har blivit blåst på en skruvad bil 3) P N har även blivit blåst på årsmodellen, då det är en -01:a och INTE en -02:a som han verkar tro /// Senaste inlägget i BilBloggen: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Behövs knappast nåt utdrag från BMW eftersom 330D redan givit oss den rätt BMW info som vi inte kommer åt som privatpersoner. 330D jobbar på BMW om ni inte fattat det. PN: Jag har knappast någon anledning att vara avundsjuk i din sits, visst kul att du är nöjd men jag skull inte vara det med en bil som rullat mera än 15000 mil än vad som står på mätaren och blivit rejält blåst. Även om bilen var "billig" så är det mycket pengar ändå som du aldrig får igen om du inte ska lura nästa person du säljer bilen till. Folk måste lära sig att en sådan här bil med /pris/ ärlig mätarställning inte finns ens i fablernas värld. Men du får gärna spy besvikelsens galla över mig om det känns bättre för dig. Jag börjar bli luttrad nu :) Jag har haft bevakning på denna 330D sedan den annonserades ut första gången i mars. Den ingår i den stora bunt med mätarskruvade BMW som ligger på mitt skrivbord. ///MVH Hasso Länk |
| Hasso: Nej, jag tror naturligtvis också på 330D, de hade bara varit kul som bevisvärde för de som kallar folk som tror på siffrorna för "blöjiga" | |
|
Sanslöst... ...bilen har uppenbarligen gått nästan 25000 mil i oktober-05... ...men det bekymrar inte nya ägaren, som istället tycker han har köpt den billigt...(och dessutom tror att den är en 02-a – utan facelift)... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Anders N: Det stämmer men jag hittade faktiskt länken i en annan diskussion här på forumet ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: jag har fått inlägg med länk till den tyska sajten som säljer TV-FREE-moduler med olika utbyggnadsalternativ borttagen med kommentar om att det är länk till företag som sysslar med mätarskruvning. Kollade igenom hela deras hemsida utan att hitta något som har med detta att göra. Skickade en fråga till forumpolisen men fick aldrig något svar... ___ //Ulf |
|
|
P N: Den smutskasningen du håller på med, är väl bara ett sätt att slippa udan det faktum att du blivit så blåst på milen... Det är helt uppenbart att din bil är skruvad, då "330d" brukar ha korrekta uppgifter, och dessa 330d som rullar i Tyskland brukar rulla en hel del de första 3-4 åren. Jag tycker det är bra för dig att bilen är i så fint skick, som du beskriver, men snälla, det enda vi försöker på autopower är att varna spekulanter om skruvade bilar, genom erfarenhet. Det sista vi är, är avundsjuka... Qvarnström: Var glad att du inte köpte denna bil, priset är inte allt! Bättre att hitta en fin långmilare och sedan köpa den med gott samvete :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns en anledning till, det är att bilen inte säljs vidare utan att rätt mätarställning angivits vid försäljningen av ägaren som nu är medveten om fadäsen. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja är det inte så att man begår ett brott om man säljer en skruvad bil utan att informera nya ägaren om det "riktiga" miltalet även om det är nån ytterligare tidigare ägare som skruvat den? Undrar ju om "P N" skulle berätta att bilen är skruvad minst 15" mil när han säljer den eftersom han uppenbarligen inte fattar själv att bilen han köpt är skruvad? |
|
|
Hej, Regnr finns på sidan 1 i den här tråden.. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.