AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
9.128

Bmw 330d i Stockholm

Sida 2 av 5
Nu verkar pärlan va ute igen på annons Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Dags att maila blocket för att få bort den?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Bilen är inte såld ännu, om man kollar i bilregistret.

Nu är den ute för 179', någon som minns det ursprungliga annonspriset?
Qvarnström
330d:
Var hittade du den informationen?
Begärt utdrag från BMW? den e reggad 01/09 och var servad på Autoforum i Tyskland på ca 8000mil 2005,

Skulle kunna leva med den utrustningen , köper den till rättpris!
Anledningen till att det står "Direktimport: Nej" på vissa importbilar som tagits in är att de är hemtagna och registrerade av bilfirmor som är "av Vägverket auktoriserade bilimportörer".

Den bil som omtalats i denna tråden är enligt bilregistret tagen i bruk idag. Någon som har tillgång till fax och kan se om det är en annan ägare nu än den person som registrerade in bilen? Går ju inte att se på vv:s hemsida då den tidigare ägaren inte räknas som ägaren om han/hon inte tagit bilen i trafik...

///
Senaste inlägget i BilBloggen: Länk
Den verkar ju såld nu i alla fall så man får väl hoppas att
nya ägaren vet vad han köpte..........

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Bilen är reggad på en "Peter Niklas" i Ulricehamn:)

///MVH Hasso
Länk
Lyckligt ovetande får man anta........
Synd att det finns så många naiva "svenssons" som köper nyimporterade bilar utan att kolla upp dem ordentligt först. Tack vare personer som
"Peter Niclas" som det finns en marknad för skruvade bilar.........

Qvarnström
Ni sitter här och smuts kastar bilar som ni inte alls har kännedom över? Jag har tittat upp historik om bilen då jag själv varit spekulant, och allt verkar stämma. Så skaffa er lite mer grund innan ni börjar hänga ut svennons och bilar på trådar som denna utan några grunder.

Jag missade bilen den gick för ca 150 000 kr , hade köpt den även om den rullat vad som påstås i denna tråd, utrustningen kan man leva med hehe

GUSTAVBERGS MÄSSAN 5-7 MAJ /BE THERE OR BE SQUARED
Qvarnström

Så du har pratat med verkstäder nere i Tyskland där den varit servad
för att få milen verifierade......? Vore intressant att veta hur du kollat historiken.

Förresten, varför prutade han 29000 på en bil som hade
bra pris fr början?

Qvarnström,

kan du bevisa att "330d" har felaktiga uppgifter. De brukar stämma som jag fattat det....

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jocke. 330D får sina uppgifter direkt från BMWs databas finns ingen som helst anledning att misstro dessa uppgifter då de alltid varit 100% korrekta tidigare, han har betydligt större möjligheter att kolla upp BMWbilar än vad du har.

///MVH Hasso
Länk
P
3
P N
330 dat M fullsketen 02 plus 5 andra bilar mm
Kul att det finns så många blöjexperter här som snackar skit om min extremt fina välutrustade och billiga bil. Jag har förmodligen skruvat mer bil än ni har gjort ihop.För ni verkar ju bara sitta här och snacka skit om en bil ni inte ens har sett eller prokört.Jag synade bilen i tre timmar varav en timma under. Inga som helst skador eller läckage under. Den är så mekaniskt och exteriört bra att den kunde lika gärna ha gått 5000 mil.Inredning ratt pedaler mm i nyskick. Normala stenskott på hela fronten rutan mm. Mätarställning nycklar kontrollerat av BMW STOCKHOLM 060213 rutmärkt, nyservad av ABS. Inget som helst oljud klunk eller obalans. Lådan växlar som en dröm.Draget ser helt oanvänt ut, Otroligt pigg och spänstig. 95% VDÄCK.Inga repor, aldrig omlackad, en liten buckla vid förar dörren.Hasso skicka gärna mer mail om du är avundsjuk. 154000 årets klipp HAHAHAHA. MVH SVENSSON/S

Nisse
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Utan att lägga mig i övrigt så,

kontroll av nycklar visar ingenting mer än att den iaf inte är amatörmässigt skruvad om den nu är det. Någon som vet vad dom håller på med fixar även det.
P N

För att vara hela 39 år verkar du ha en ganska "härlig" syn på världen
och männsikorna i den.

Har du nån teori om varför nån skulle ta in en bil i Sverige och sälja billigare
än dylika kostar i Tyskland bara ett par mån senare?

Ser också att du är ny på forumet vilket kan förklara din arroganta
jargong gentemot tex "Hasso" som är extremt duktig och kunnig på Bmw
och har hjälpt massor med folk här med div problem. Någon svartsjuka tror jag knappast nån här känner.

Sen undrar jag vad du menar med "snackar skit om din bil"?
Nån här var spekulant på den och undrar om den är ett bra köp.
Det framkommer då trovärdiga uppgifter på att den är mätarskruvad.
På vilket sätt är det smutskastning av din bil?

Om du söker i forumet på tex "mätarkontrollerad" så lär du dig antagligen att milkontrollen som görs hos Bmw är lika med ingenting. Det enda som gäller är att ringa serviceverkstäder där bilen ska ha varit inlämnad på i Tyskland och få verifierat att milen stämmer. Att prata med tidigare ägare i Tyskland är ju också nödvändigt. Att bilen ser ut som ny betyder ju heller inte spec mycket. Betänk att den vanlige tysken är betydligt mer rädd om sin bil än medelsvensken är.

Om det är så lätt att se skillnad på en bil som gått 10" mil eller 25" mil så skulle ju ingen tex kunna avyttra fd taxibilar som kanske rullat 40-50" mil med 10" mil på mätaren. Tyvärr händer det hela tiden.

Qvarnström
Emilsson

Milen registreras alltid i ett chip i nyckeln, genom nycklen vet man alltid vad bilen rullat det är bara att gå in till närmaste BMW verkstad och be dem läsa av nyckeln.

Vroooooooooom
P N - Skratta du, men sätt inte skrattet i halsen den dag du beslutar dig för att verkligen kolla upp bilen och inte bara "titta lite under den". En nyckelkontroll säger INGENTING, det vet varenda kotte här utom (tydligen) du.
735
Den siste idioten är ännu ej född...

Tycker wadstedt beskriver det hela ganska bra.
P N har nog tyvärr gjort en "josef" och litat lite för mkt på sen egen (ringa?) kunskap ist för att ta del av andras..
"Alla" vet att importfifflarna byter ut ljusmodulen på nyare BMW när de skruvar mätarna. När detta är gjort kan BMW själva inte se om bilen är skruvad via ljusmodulen (DIS:en). Detta görs självklart innan kontroll hos BMW.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.