|
|
|
|---|---|
|
hej, jag undrar hur pulsgivaren som sitter i framkant av motorn ska länkas ihop med först de två kontaktstyckena vid diagnosuttaget och sen till någon givare på sexans tändkabel?? Någon kanske har en bild eller kan förklara? Bilen ifråga är en 325 E30 1990 Tack på förhand Mvh | |
|
Det ska den inte... Vevaxelägesgivaren skall kopplas in till ett (rätt!) av kontaktstyckena vid diagnosuttaget. Givaren på sexanständkabel är endast för diagnosbruk då bilen kopplas till BMWs DIS-dator, den kan mao plockas bort. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Okej, där ser man. Vet du vad det andra kontakstycket ska gå till då? Det sitter ju 2 st vid diagnosuttaget.? Sen undrar jag vad den tjocka svarta kabeln som kommer från kabelstammen ska vara till, ser ju ut som en jordkabel. Kommer på bilens vänstra sida ut tillsammans med kabelstammen.?? Mvh |
|
|
Den andra kontakten är till givaren på sexans tändkabel. Nu vet jag inte riktigt vilken kabel du menar med en tjock svart kabel... Vänster sida sett ifrån hurdå? Framifrån bilen eller i färdriktningen? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Okej och den behöver jag alltså inte? Ja precis, inifrån bilen sett. En tjock avrt kabel med en ganska stor kabelsko på. |
|
|
Nej, den behöver du inte. Hmm, jag kan faktiskt inte på rak arm säga vad den kabeln skall till utan att ha sett det. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Okej, det löser sig nog. Tusen tack för alla svar. Ha det bra Mvh//Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.