|
|
|
|---|---|
|
Hej, En kollega har fått möjlighet att ta över sin bortgångne svärfars BMW 525 i-89. Han är enda ägaren sedan ny och har servat hos BMW hela vägen. Idag har bilen gått ca 21000 mil. Grönmetallic med skinn, ac, lucka, s+v-hjul. Manuell låda. Något lite rost har kommit men bara marginellt. Nyligen servad med kamrem, vattenpump mm. Vad ska max betalas för en dylik vagn? Något extra för historiken? Jag uppskattade värdet till 10 eller i bästa fall 15. Synpunkter? Mvh Erik, Skälby | |
|
Äldre E34 har dalat i pris, även de med 24v-motorn. Men som vanligt handlar det om skick och dokumentation. Är bilen fin, lite(ingen)rost, papper på service, besiktning etc. höjer värdet. En ful och häckig men besiktigad 525:a 12v hamnar nog på ca. 10 000kr. En fin och välservad bil hamnar på 15 000 kr och kanske mer. Gr8ride |
|
| Om den lilla rosten är enda defekten värd att tala om, och den inskränker sig till ett fåtal ställen och i liten mängd, skulle jag vilja säga MINST 15 000 kr. Får du den under det priset så är det bara att slå till. :) | |
|
Håller med Anders här,en dylik vagn med den historiken borde vara ett tämligen bra köp,men en begagnad check av vanlig sort måste naturligtvis göras ändå.. Mvh Janne. |
|
| Köp! Oavsett skick så finns det många historifanatiker som vill köpa den av dig när du är klar. Pruta för rosten då den är svårfixad och synlig så det argumentet bore godtagas. 12k för kärran så är den din? Borde gå att få 20 med lite autosolfixning. ;) | |
|
Hej! Tack för era synpunkter! Min kollega vill lösa bilen till ett schysst pris så att både hon och mamman kan känna sig nöjda. 15 000 verkar rimligt med utgångspunkt i era svar ovan. + för historiken - för rost Jag återkommer med resultatet. Mvh Erik, Skälby |
|
|
jag har ju inte sett bilen, men rent spontant tycker att jag att 15 000 - 20 000 kr vore rimligt, beroende på om AC fungerar eller inte och bilens allmänna kondition/skick. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Hej, Min kollega får den för 3. Hon ville dock ge åtminstone 5 så det inte skulle kännas som om hon fullständigt blåste sin mor... Mvh Erik, Skälby |
|
| Härligt pris :) | |
|
Ja....Det var väl "dagens klipp" kan man ändå slå fast.. Men jag förstår naturligtvis omständigheterna... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.