AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
792

Vågar man ha sina däck på däckförvaring?

Än så länge finns ingen e-artikel att länka till men man kan läsa i Corren att: "Däck med fälgar till ett värde av 200 000kronor stals från Mjölby gummiverkstads Motaladepå natten till måndag. Hjulen förvarades i containrar på gården och tillhörde kunder som lämnat in sina sommarhjul för förvaring över vintern"..."Tjuvarna verkade veta vad de ville ha, eftersom de fem uppbrutna containrarna innehöll nya däck, många av dem med originalfälgar till BMW"

Surt för de som tänkt byta till sommardäck snart!

Sedan kanske man ska vara uppmärksam om man ska köpa beg. fälgar...eller de kanske redan lämnat landet!?

/ Micke
Fan vad taskigt. Undrar hur försäkringen ställer sig till detta, på skick osv men det är väl företagets f-bolag som tar detta antar jag?

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tyvärr är det svårt det här med beg. fälgar. Att be om kvitto på orginalfälgar kan vara ganska klurigt eftersom någon förmodligen från början beställt fälgarna från fabrik och fått monterade på sin bil redan då. Då får man inget extra kvitto på fälgarna som kan följa med vid en senare förs.

Man får försöka gå på magkänslan helt enkelt. Sen finns det alltid de som inte bryr sig om det finns kvitto eller inte.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Hmm, blir genast lite orolig eftersom mina sommardäck finns i det området... men tror inte att det var det stället. Men om de tar ett ställe så tar det kanske fler i samma område..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.