|
|
|
|---|---|
| Jag var skeptisk mot dessa tvshop produkter, fast ja provade å köpa Quick n Brite jag fick bort skyddsvaxet och har lyckats smörja upp skinnklädseln i bilen så den ser ny ut. Jag fatta inte hur ja lyckas skrubba bort all smuts från sätet.. Nu är jag inte skeptiskt nå längre för nu vet jag att man kan använda det på hela bmwn. Har ni provat det? | |
| Menar du detta? Länk Det ser inte klokt ut. Men visst funkar det så... Det är inte så att den tar bort något skyddslager vilket gör att det ser nytt ut för stunden, men gör lädret en otjänst då det blir mera smutsbenäget och eventuellt torkar ur och exempelvis spricker. Hmm... | |
| Blev det som på bilden? Länk ;) | |
|
Man bör nog efterbehandla skinnet med något mer lämpat medel för jag tror inte Quick n Brite är så nyttigt för skinnet. Risken är ju som PowerMac skriver att det kommer att åldras fortare. ___ //Ulf |
|
| Det som är tur är att det inte innehåller några skadliga kemikalier för då hade jag inte använt det. Det står ju också att QnB inte innehåller ämnen som förstör och sliter på läder. Eller det kanske d gör, jag har inte sett nåt att d spruckit. jag smörjer in lädret med liquid luster el va det heter..eller rolls royce specialkräm för läder | |
| Det är möjligt att det inte innehåller några ämnen som är skadliga för lädret, men om det tar bort något skyddslager så är det ju ändå skadligt på sikt för lädret, om man inte som sagt smörjer in det med något lämpligt medel. | |
|
Ska testa det där på skyddsvaxet om inte det funkar med "bums". (antar att du menar det vaxet på insugningsrören) På lädret köpte jag nyss någe medel på mekonomen.. kommer inte på vad det heter, ahr flaskan i garaget. Men gick på en 140kr. Funkar kanon. Återkommer med namnet lite senare =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.