|
|
|
|---|---|
|
Fick nyligen ta över en 316i från 93. Men tycks vara en hel del att fixa på den: Vid körning på motorväg tappar den ork, få problem att accelerera. Har fått för mig att de kan ha nått med luft och bränsleblandningen, kan de stämma eller har någon nån annan ideé om vad de kan vara för fel? När man kommer upp över 70 börjar en viss skakning i ratten men minskar vid körning över 100, fick förklarat för mig att de kunde ha nått me bromsarna fram att göra. Men tycker de låter skumt, borde de inte lösas med hjälp av en framvagns inställning eller kan de ha med bromsarna att göra? Den sliter även onormalt mycket på däcken bak ungefär ett par däck per sesong (utsidan av däcket). Problemet ska tydligen ha uppkommit efter byta av fjädrarna bak, och sägs ska bero på förhårda fjädrar tycker även de låter skummt. Kan de stämma eller kan de finnas någon annan rimligare förklaring? Är väldigt tacksam för svar, första gången jag är å pillar på en bmw. Mvh Martin | |
|
Finns de ingen som har några tipps? |
|
TobbeBMW |
Motorvägskörningen beror nog på som du säger luftbränsleblandning, testa att byta luft o bensinfilter, tändstift... en normal miniservice :-) Beträffande skakningarna i ratten så beror dom säkert på obalans i däcken, lämna in dem för balansering och en framvagnsjustering. Slitningen du har på bakdäcken tyder på att du behöver justera bakvagnen också, så lämna in bilen på verkstad och be dom åtgärda felen. Det med för hårda fjädrar realistiskt, dom trycker ner bakvagnen i ytterändarna och kan ge detta symtom |
|
Tack för tippsen! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.