|
|
|
|---|---|
|
Era åsikter angående tex en topplockspackning från biltema resp mekonomen. Finns det vitala skillnader? Material, passform? ETC. Priser skiljer sig tämligen biffigt. Är det skillnad i kvaliteten i sig också? Ut med allt ni vet och kan=) | |
|
Skillnaden är att när du köper hos exempelvis Autoexperten, Mekonomen eller dylik säljare av ORIGINALDELAR, så VET du att du får en del av bra kvalité. Du vet vilket varumärke delen har, och att den motsvarar det som satt på bilen från fabrik. Köper du av Biltema har du ingen aning om vad du får. Du får inte ens veta i vilket land produkten är producerad, och givetvis inte vem som tillverkat den. Ena gången kanske du får en originalpackning, nästa gång en skiva formgjuten kartong. Välj själv - garanterad kvalité eller möjligheten att spara någon krona. För mig är valet enkelt. Skulle aldrig köpa en reservdel på Biltema. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Som dag o natt. Har köpt från båda firmorna till M10 maskinerna till Mekonomens klara fördel. Biltemas packning var en tunn sladdrig sak...aldrig mer. Håkan |
|
|
Bayerische: Se det så här: Om du nu skulle sätta dit en Biltema packning o den går sönder tämligen omgående pga dålig kvalite då kommer du ångra dig duktigt för att du inte köpte en "original" packning från en annan leverantör. Det kostar ju en hel del tid att byta toppackning... Ska tilläggas att jag monterade en Biltema toppackning på min första bil (Ascona -79) o den höll alldeles utmärkt i de 5 år jag hade bilen. Mitt tips: Kolla in Biltema packningen, ser den OK ut (jämför med original) så lär den oxå göra sitt jobb. Vet om folk som monterat toppackningar från Biltema på M20 utan några som helst problem, är ju inte bara packningen som avgör om det blir tätt utan även blockets/toppens ytor...Så vill du gambla lite så kör på Biltema, det kan bli billigare... Till min vintebil hade jag inte tvekat att sätta dit en Biltema packning då den inte e värd mer än ca 4". På M5:an skulle jag aldrig i livet montera något annat än originaldel eller minst lika bra... |
|
|
Tack Kalle, Håkan och Dawwe för de trevliga och snabba svaren! Mvh |
|
|
Någon som vet om Topplockspackning av märket "Elring" är något att ha? Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
MickeM, Elring är en av de största leverantörerna till exempelvis Tysk bilindustri. Du kan utan problem montera en Elring-packning i din bil. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Mitt påstående ovan var något överdrivet... Elring är inte en av de största leverantörerna. Däremot så är de en stor leverantör av diverse packningar till nämnda fordonsindustri. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tack för ett magiskt svar Kalle! Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Hej! Instämmer till det som har blivit sagt ovan... skall bara tillägga att besparingen på en toppackning är så försumbar(specielt till M10, vet ju inte vilken bil bayerische har...) att jag skulle inte ens tänka på att sätta dit en tveksam del. Kan även tilläggas att det kan gott vara så att packingen till M10 t.ex är billigast hos BMW(skulle inte vara första gång....) MVH: Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.