|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530D en sen -00 , hur kan jag se vilken motor jag har finns det något visuellt sätt ?? Att jag undrar är för att BMW sa att det var en 193 HK, men i bilregistret står det att det är en 184 HK....lite märkligt Någon som vet ?? | |
|
Hejsan Dirren Kunde nog va att dem har tagit fel på årsmodellen. 193 hk var mellan 2001-2004. Medan 184 hk var 1999-2000 hadde jag för mig. kan tyvärr inte svara på hur du ser vilken motor det é för jag vett inte om dem skiljer sig något. Föresten skulle man kunna få din mail så jag kan maila dig för jag har litte frågor ang berg/jordsvärme. Kan kanske få ett bra pris igenom dig ; ) MVH Daniel |
|
| mmm, det skulle ju kunna vara en förklaring, men det skulle vara bra att veta då jag håller på att sälja bilen, och det var lite retligt eftersom jag i annonsen hade satt ut att det var stora motorn och en kille som ringde på annonsen påpekade att det inte var det enl bilregistret...så jag fick ändra i min annons, vill ju inte lura någon, det var aldrig min mening. Mig kvittar det egentligen då jag tycker bilen går fin fint som den gör, men för vissa är det ju himla viktigt exakt vad det är för något.. | |
| hmmm, hittade en länk där man kunde skriva in chassinumrets sista 7 bokstäver/siffror och då fick jag fram att det är en M57 motor...?? enl denna länk Länk så är det en 193 hk motor , medans 184 hk motorn heter M51....nu är jag förvirrad måste jag erkänna | |
|
Det é 525:ans som heter M51-D25 Den du har heter M57-D30 Det gör även den med 193 hk Föresten hadde du någon mail???? MVH Daniel |
|
|
Kollade på din länk nu. Nu blev jag förvirrad |
|
|
Enligt OEM Länk heter alla motorer M57, som Daniel skriver. Och enligt Modellguiden är det 184 hk tom 2000 och 193 from 2001. Är det en import? Olika syn på modellår och tillverkningsår i Sv och Ty brukar kunna ställa till det. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Jo det är en import, en sen -00:a , den har mycket utr som var standard 2001 men inte 2000, det är därför man kan misstänka att det faktiskt sitter en 193 hk motor i .....frågan egentligen är vad som gör skillnaden om det nu egentligen är samma motor ?? någon som vet ?? Och på något sätt så borde man ju kunna se om det är det ena eller den andra, verkar ju konstigt annars | |
| nu har jag varit på BMW och fått förklarat...det är exakt samma motor i båda fallen, det som hänt på 01:orna är en uppgradering av programvaran i motor och automat , inget annat, denna uppgradering kostar ca 1000 kr att göra i efterhand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.