|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla BMW-vänner! Tvättade suffletten i helgen med BMW sufflettvätt. Gnodde, och skjöljde noga efteråt. Impregnerade sedan tyget med BMW impregneringsmedel. Nu undrar jag: Ska det pärla sig såsom vaxad lack när det blir blött? Det håller tätt, men inga pärlor dansar på taket. Kanske det beror på att tyget inte skjöljdes tillräckligt? Vad tror ni. Någon som vet? Wargen | |
|
Inga pärlor på mina tak men tätt är det. Carl |
|
|
Jag undrar också. Då sufletten är ny "pärlar" sej vattnet ju... Meningen med en impregnering borde väl vara att vattnet rinner av? När man köper möbler kan man teflon behandla dem, det blir grymt bra. Undrar om det funkar på en suflett? |
|
|
Jag använder smartab ( silver fabric ) textil inpregnering till min cabbe och då pärlar de sig ordentligt ..den kan jag skarpt rekomendera Länk |
|
|
Jag får också erkänna att jag inte förstår vitsen med BMW:s impregnering. Literpriset på denna produkt är dessutom närmare 1000 kr. Inte heller jag märkte någon skillnad efter impregneringen. Tyget blev vått. Jag följde instruktionen noga. Jag har tidigare impregnerat både tält och sprayhood (till båt) med lacknafta-baserad impregnering. Ytan blev helt vattenavvisande. Efter att ha läst att impregnering kan skada gummeringen i sufflettyg vågade jag inte använda impregnering som innehöll lacknafta. Därför köpte jag BMW:s (som inte innehåller lacknafta). Men det måste finnas andra medel som är bättre (och billigare än BMW:s) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.