|
|
|
|---|---|
|
om jag skulle äga en helt ny M5, och den skulle bli stulen...hur stora är chansen att försäkringen betalar ut ersättning ? krånglar dem mkt ? eller kommer det ta ett år innnan man får ett nej.. funderar faktiskt på en M5...men vad ska jag göra om den blir stulen ? | |
|
Hej, Halvförsäkring täcker stöld... men är det verkligen det du undrar över? /foo |
|
|
jo det vet....men jag undrar om dem verkligen så lätt betalar ersättning på 700-800 000 kr...!!!! är det nån som fått ut såna belopp ????? |
|
|
Nej, om du blir av med en nästan ny M5 (eller annan nästan ny bil) så får du en motsvarande bil. Detta bland annat för att undvika fall där människor tar lån, köper dyr bil, har inte råd att betala lånet, gör försäkringsbedrägeri för att få pengar. Att inte betala ut ersättning cash gör nog att många "skador" inte uppkommer. Jag tror också att när försäkringsbolagen köper en bil (eller -delar) så betalar de inte riktigt fullt pris. De har nog i egenskap av stor och återkommande kund en ganska stor rabatt. Och då sparar det ju också in en hel del slantar. |
|
|
jo om bilen är ny, men om jag har en M5 99.... då måste dem betala, och det värsta är att jag tror inte försäkringen så lätt ersätter en sån bil om den inte hittas. jag vet ingen som fått ut ersättning för en sån dyr bil. Visst betalar dem ut 100 000 kr...men om man kommer i högre summor så kan det vara lite problematisk ! |
|
|
Ring/maila till försäkringsbolagen och fråga vad dom har för policy i sådana ärenden. /Kristian |
|
|
oh...o du tror dem säger, själv klart ersätter vi om du blivit av med en sån dyr bil. Jävla skumt...hade inbrott hemma för 1 år sen har inte fått nån ersättning än !!! undrar vad det är för ide o ha försäkring i detta land !!! |
|
| Mmm, det är väl samma sak som med allt annat. Den egna bilen är alltid mer utrustad och i finare skick än den statistiska motsvarigheten. Blir den egna bilen stulen så ersätts man med det statistiske exeplaret... | |
ossism |
en bra grej som får bolagen att rappa på lite är att man tecknar extra försäkring så att man får en hyrbil under tiden för "reparation". dom vill ju inte betala hyr bil i ett år. detta får dom att fixa problemet ur världen. touring ska d va! |
| HAr man väl dokumenteratoch gärna fotat brukar det inte vara några problem att få ut ersättning för sådant som inte är standard. fungerat bra för mig. | |
|
Bruakar det inte vara maxtid på hyrbil? T |
|
Jirar |
Varför tecknar du ens en försäkring,du verkar ju vara jätte negativa till försäkringsbolagen. Det sker tyvärr årligen en jäkla massa FB av idioter som missköter sina försäkringar,självklart tar det lite tid att få ut sina pengar den dagen det är dags. Man kan ju inte räkna med att det skall finnas kontor dit man går dan efter M5:an blir stulen och få ett utbetalningskort på 700000kr . Sen undrar jag bara ,du säger att du inte känner nån som fått ersättning för så dyr bil. Har du många vänner med M5 el liknande som blivit stulna??? |
|
Ja jag känner många som gjort fb. Jag känner två som väntar på ersättning för en M5, E55 mm, och jag tror att det har gått 6 månader och dem inte fått ut en slant !!! |
|
|
Försäkringsbolagen är erfarna och har en hel del erfarenhet av FB. Uppptäcker dom det minsta som är konstigt så utreder dom saken. De kan neka ersättning på väldigt många grunder. Idioter som sysslar med FB får helt enkelt lära sig den hårda vägen. |
|
|
Varför är du orolig för att bli av med en M5:a??? Den är garanterat inte lätt att stjäla, så länge du inte är allt för vårdslös med nycklarna... Stjäl de bilen med dina nycklar kan du nog glömma både bilen och pengarna. Du borde nog hellre vara orolig för att få bilen vandaliserad och då vill du nog gärna ha en bra försäkring. Blir man av med en sådan bil kan man nog misstänka att ett bedrägeri ligger bakom, glöm vad du har sett i "Gone in 60 seconds". |
|
|
Jag ska köpa bil i vår och läser igenom försäkringsfrågorna här.. intressant läsning..jag antar att min helförs. kommer att gå på runt 10 papp..men smakar det så kostar det.. Och "Gone in 60 seconds" måste vara den absolut sämta filmen genom tiderna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.